ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

O ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΕΛΛΗΝΟΛΑΤΡΕΣ – H ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ


Ο ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΤΟΥ

Κάθε κάποια χρόνια, δεν μπορώ να προσδιορίσω πόσα ακριβώς, συμβαίνουν αλλαγές στην ταυτότητα ενός τόπου. Ομως, συνήθως, οι αλλαγές αυτές δεν επηρεάζουν σε βάθος την ουσία της ταυτότητας. Ετσι και οι αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, είτε ενδογενώς στην Ελλάδα, είτε εκείνες που είναι αποτέλεσμα εξωτερικών μεταβολών, δεν επηρεάζουν την ουσία της ελληνικής ταυτότητας, όσο κι αν τώρα που τις βιώνουμε μπορεί να μας φαίνεται αλλιώς. Οι αρχαίοι Ελληνες φορούσαν χιτώνες, οι αγωνιστές του ΄21 φουστανέλες, εμείς, σήμερα, φοράμε παντελόνια ευρωπαϊκού τύπου, αλλά δεν αλλάζουμε. Και δεν αλλάζουμε, επειδή ζούμε κάτω από το ίδιο φως, στο ίδιο κλίμα, αναπνέουμε τον ίδιο αέρα, χαιρόμαστε την ίδια φύση, κάνουμε τις ίδιες χειρονομίες. Τελικά, η ελληνικότητα γεννιέται κυρίως από τον τόπο που ζούμε και καθορίζεται από αυτόν και από τη γλώσσα, και γι΄ αυτό αργά ή γρήγορα θα ενταχθούν σε αυτή την ελληνικότητα κι όσοι ξένοι έρχονται να ζήσουν σε αυτόν τον τόπο. Πολλοί, που αγνοούν εντελώς την καθοριστική σημασία όλων αυτών, πιστεύουν αντίθετα ότι η ελληνικότητα βρίσκεται στην παράδοση που απειλείται από τις αλλαγές. Τους διαφεύγει ότι και η ίδια η παράδοση κα θορίζεται από τον τόπο και από το φως του. Αλλά, κυρίως, κάνουν το μεγάλο λάθος να ταυτίζουν τη διατήρηση της ελληνικότητας με τη μίμηση του παρελθόντος. Κι αυτό είναι ένα έγκλημα, που γεννά τέρατα. Η μίμηση του παρελθόντος, του αρχαίου, του βυζαντινού ή όποιου άλλου, είναι κάτι κακό και επικίνδυνο που κλείνει τη σκέψη μας, μας στερεί κάθε δυνατότητα να ανανεώσουμε κι εμείς την ελληνική ταυτότητα και να την παραδώσουμε ανανεωμένη στους επόμενους. Το παρελθόν μάς βοηθά όταν μαθαίνουμε από αυτό, όχι όταν το αντιγράφουμε.

Το ίδιο κακό γίνεται κι όταν αντιγράφουμε ξένα στοιχεία, όπως έκαναν οι έλληνες ζωγράφοι του 19ου αιώνα που πήγαν στο Μόναχο. Ζωγράφιζαν ελληνικά θέματα, αλλά σαν Γερμανοί. Αλλά το γερμανικό φως, ή μάλλον η γερμανική καταχνιά, που έμαθε τους Γερμανούς να φτιάχνουν αριστουργήματα, δεν έχει καμιά σχέση με το φως της Ελλάδας. Το ίδιο κι οι σκιές. Και, ξαφνικά, ανάμεσα στους γερμανοσπουδαγμένους «λόγιους» έλληνες ζωγράφους, από το πουθενά, ξεπετάχτηκε ένας Θεόφιλος, ένας ξυπόλυτος με μια λερή φουστανέλα, που εξέφρασε την αληθινή ελληνικότητα όσο κανένας άλλος… Εγώ, δουλεύοντας πάνω στη σκληρή αντίθεση της σκιάς και του φωτός του ελληνικού, συνεχίζω ακριβώς αυτή την παράδοση με νέο τρόπο. Κι έτσι σε όλον τον κόσμο άνθρωποι μου λένε ότι νιώθουν μέσα από τα έργα μου τη συνέχεια με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, χωρίς να ξέρουν το γιατί…

Σήμερα, την ελληνικότητα τη βλέπω ακόμα και στα αυθαίρετα. Στα σπίτια που χτίζονταν μέσα σε ένα βράδυ όπως όπως, με ό,τι ταπεινά υλικά υπήρχαν διαθέσιμα εκείνη τη στιγμή. Αντίθετα, δεν τη βλέπω καθόλου σε τερατώδη κτίρια στη Μύκονο ή σε άλλα νησιά, που μπορεί να κρατούν το λευκό χρώμα ή την πέτρα, αλλά που οι διαστάσεις, οι αναλογίες και οι όγκοι τους δεν έχουν καμιά σχέση με την αληθινή αρχιτεκτονική εκείνης της γης και την προσβάλλουν. Το Αιγαίο, που τώρα όλοι μιλούν γι΄ αυτό, δεν το ξέραμε, ο Ελύτης μάς το ΄μαθε, αλλά δεν το καταλάβαμε.

Ελληνικότητα δεν είναι να πηγαίνεις και να αντιγράφεις το παρελθόν σου. Ελληνικότητα είναι να μαθαίνεις από όλα αυτά, να τα κουβαλάς μέσα σου και να τα ξέρεις, αλλά, όπως ο Οδυσσέας, να κάνεις αυτό που αυτός εδώ ο τόπος σού ζητά. Να παίρνεις το ελληνικό και να το κάνεις παγκόσμιο. Εγώ τουλάχιστον αυτό προσπάθησα να κάνω όλα αυτά τα χρόνια. Και το είδα να γίνεται. Η αρχή της Οδύσσειας είναι η ελληνικότητα. Και γι΄ αυτό δεν κινδυνεύει από όλες τις αλλαγές. Αν κινδυνεύει η ελληνικότητα, κινδυνεύει μόνο από εμάς τους ίδιους…

Ο κ. Αλέκος Φασιανός είναι ζωγράφος.

Advertisements

7 Σχόλια

  1. Λεόντιος Πετμεζάς

    Εφυγε από τη ζωή η λογοτέχνιδα- Κασιαννή-Αννίτα Κουτσουβέλη.

    Η συγγραφέας Κασσιανή – Αννίτα Κουτσουβέλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Κατάγονταν από οικογένεια οπλαρχηγών της Μάνης και από τη Ζάκυνθο. Σπούδασε με υποτροφία στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη συνέχεια ψυχολογία στο University of Houston. Σπούδασε επίσης κλασικό τραγούδι και νέγρικο χορό.
    Στη Νέα Υόρκη συνεργάστηκε αρκετά χρόνια με το Actors Studio στη διδασκαλία θεατρικού ρεπερτορίου Αμερικανών Δραματουργών .
    Με την συγγραφή ασχολήθηκε από νεαρή ηλικία και το ταλέντο της επισημάνθηκε από επιφανείς πνευματικούς ανθρώπους. Έχει γράψει δέκα ποιητικές συλλογές, δύο κινηματογραφικές ταινίες : «Το Λεωφο ρείο της Αγάπης» και «Τελευταίος Ιούλης» και δύο ποιητικά χορογράμ- ματα . Πρωταγωνίστησε στην ταινία αμερικανικής παραγωγής «Το τρα γούδι και η σιωπή» που θεωρείται από τις δεκαπέντε καλύτερες του αμε ρικανικού κινηματογράφου, σύμφωνα με τους New Υοrk Τimes και τη Variety της Ν. Υόρκης.
    Η Κουτσουβέλη είχε ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους στο μουσικό και στο δραματικό θέατρο. Εγραψε ,συνέθεσε και μελοποίησε στίχους. Στη δισκογραφία είχε ηχογραφήσει τα σιγκλ «Η Χλόη περιμένει», για το οποίο χαρακτηρίστηκε από κριτικούς σπάνια cult φυσιογνωμία, «Προτιμώ» και το CD «Γεια σου και χαρά σου φίλε».
    Στη τηλεόραση επαιξε κεντρικούς ρόλους στις σειρές: « Δικαστίνα», «Κουτσομπόλες», «Δύο ώρες μαζί» , «Μπακούρια» και σε αλλες.
    Βραβεύτηκε από διάφορους πολιτιστικούς και πνευματικούς φορείς.
    Ο Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός» τη βράβευσε για το συνολικό λογοτεχνικό έργο της και σε ειδική εκδήλωση για το ποιητικό έργο «Η παλλακίδα του Διός» το 2003 το οποίο μεταφράστηκε στη Σερβική γλώσσα με τη μορφή χορο-δράματος.Το βιβλίο προλόγισε ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς.
    Το 2005 ίδρυσε το «Πολιτιστικό – Πνευματικό Κέντρο της Λακωνικής Μάνης» που στεγάζεται στο Πύργο Κουτσουβέλη στη Μάνη οπου επιμελούνταν πολιτιστικές εκδηλώσεις και αφιερώματα σε Ελληνες και Διεθνείς δημιουργούς. Υπό έκδοση είναι το τελευταίο ποιητικό- θεατρικό δρώμενο της «Σωκράτης».
    Ασχολούνταν για πολλά χρόνια με το συνδικαλισμό,τη πολιτική δράση και τα δικαιώματα των λογοτεχνών.

    Φεβρουαρίου 12, 2011 στο 8:51 ΜΜ

  2. Λεόντιος Πετμεζάς

    Κριτική για το SCRIPTORIUM II του Κώστα Ευαγγελάτου που παρουσιάστη
    κε στο Κεντρο Τεχνών του Πάρκου Ελευθερίας.

    Επιχειρώντας ο κριτικός αναλυτής μια αισθητική αναδρομή στα χρόνια δημι ουργίας 2000- 2010,παρατηρεί πως στα έργα του καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελά του, πολλαπλασιάζεται συχνά το υπάρχον υλικό , μεταλλάσσεται αλλά και προε κτίνεται καλλιτεχνικά. Οι καινούργιες συλλήψεις του αποτελούνται από χαρακτη ριστικές ζωγραφικές συνθέσεις μεγάλων κυρίως διαστάσεων, στις οποίες δεσπό ζουν σύμβολα, έννοιες, μορφές, σώματα και γεωμετρικές φόρμες. Στα νέα έργα που συγκροτούν τη συνολική εικαστική κατάθεση Scriptorium εκτίθενται αποδόσεις σε καμβά, χαρτόνι, ξύλο και ύφασμα ενώ πρωταγωνιστούν πρόσωπα και σώματα, επιζωγραφισμένες με παστόζο λάδι κατασκευές (σφαίρες, κανονικές και μη κανο νικές ξύλινες φόρμες) με εννοιολογικά στοιχεία και φρέσκιες συνθέσεις κοσμολο γικού χαρακτήρα, που ο καλλιτέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά.
    Μετά την ομότιτλη έκθεσή του στον ίδιο εκθεσιακό χώρο το 1999, όπου παρου
    σιάστηκαν οι σειρές έργων «Συλλήψεις» Νέα Υόρκη 1984- Αθήνα 1989, «Σωματο γραφίες», Εννοιακά Τοπία» και «Νεφελογραφίες», ο Ευαγγελάτος συνέχισε να εντρυφεί σε αλλά πεδία δράσης και να εκθέτει τα εμπλουτισμένα με νέες τεχνικές και αρχαϊκά μοτίβα έργα του, σε γκαλερί, μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, καθώς και σε σημαντικά εικαστικά κέντρα του εξωτερικού, ιδιαίτερα στην Γαλλία, με σημαντική απήχηση και αναγνώριση από το κοινό.
    Προέκτινε με διάθεση, ευφρόσυνη και θεραπευτική την απαρχή για την ανίχνευση της σωματογεωγραφίας. Εδωσε στη μορφή τη πρέπουσα πρωτοκαθεδρία μέσα από ένα αέναο συμβολισμό που κάνει αναγνωρίσιμο ενα πλούτο ψυχής. Δρασκελώντας ο δημιουργός χαράξεις αφήνει να κυκλοφορούν στα επιτεύγματα του ολοζώντανες αναστημένες μυθολογικές οντότητες με πληρότητα που σε ωθούν σα θεατή να πελαγίσεις στους κόλπους τους και να γευτείς τη μέθη που επιφυλάσει η συγκεκριμένη όαση. Ενώ συνεπαρμένος απο την υπάρχουσα μαγεία περιπλανιέσαι με σκοπό στο κόσμο της εικόνας που αντικρίζεις. Με δυνάμεις μεταφυσικές ο καλλιτέχνης εισχωρεί στο ρυθμό ενός εσωτερικού χώρου αποκαλύψεων και ανεπαπανάληπτης ποιητικότητας .Προχωρώντας στο υπερώο της μέθεξης η ατέρμονη σχεδιαστική δυνατότητα του προσεγγίζει τη πλαστική έκφρασης που καταλήγει στο πρίσμα της συνεχούς εκ των ένδον ανανέωσης του οράματος. Χάρη στις συντεταγμένες που κινεί με χαρισματικότητα ορίζει ξανά , με καταβολή το σημαίνον που δεν είναι επίκτητο αλλά ενστικτωδώς βιωμένο καθώς οι νοητικές πτυχές του ως πλεύση καθοδηγούν μια πολυδιάστατη και πολυσήμαντη διαδρομή που συσπειρώνει και ενσαρκώνει πολυκύμαντα το ζωγραφικό αρχείο .Πρωτόγνωρα η απογραφή αυτου του σημαντικού σε υφή έρματος χαρακτηρίζει τεκμηρωμένα τα ιδιωματικά περάσματα του από την παρα στατικότητα της αφαίρεσης. Οι μεταλλαγές του ομοιοπαθητικά ευνοούν την άνεση της κινητήριας δύναμης του αφηρημένου που έχει κοινό σημείο αναφοράς την απόλυτη ατμοσφαιρικότητα. Στην υλοποίηση της προοπτικής αγγίζει την υπαρκτή χρυσή τομή ανεξάντλητα και διαχυτικά. Δεν είναι εύκολο να κατατάξεις το Κώστα Ευαγγελάτο σε μια απο τις καθιερωμένες κατηγορίες δημιουργών. Ανανεώνοντας την μακροχρόνια παράδοση απευθύνεται βαθμιαία σε μια αντίληψη που δανείζεται θέματα από ενα πρωτότυπο εικαστικό συνειρμό. Γνωρίζοντας τις σύγχρονες τάσεις αυτοπροσδιορίζεται σε εναν επιπέδο βηματισμού που υπομνη ματίζει και καθορίζει ότι ζωγραφίζει.
    Η αύρα της εκλεπτυσμένης τεχνικής ενυπάρχει ευπρόσδεκτα στην τέχνη του. Το μεγαλείο της στιγμής σε κάθε έργο με διαστάσεις διείσδυσης έντεχνα χαρακτηρί ζει μια ύψιστη απόκλιση που βασίζεται πάλι σε εννοιακά ιδεογράμματα. Μέσα από μια ποικιλία χρωμάτων σημαδεύει μορφές, πόλεις ,τοπία , σωματογραφίες και άλλα θέματα. Κάθε αυτούσιο έργο χωρίς να επισκιάζει την εικόνα δηλώνει την ανά πλαση της φανταστικής πραγματικότητας και την ενσωμάτωση της φυσικής υπό στασης σ΄ ένα περίγραμμα που ξεκινά από την λήψη του σχήματος πρωταρχικά και επεκτείνεται διαχρονικά. Στην πορεία της εξέλιξης το σχέδιο γίνεται εικαστική τοιχογραφία, και μωσαικό από αναρίθμητες εμπνεύσεις. Στις ιδιοφυείς ικανότητες του δημιουργού συνυπάρχουν η αγνότητα της πρόθεσης, η δύναμη της θέλησης, η οξύτητα της σκέψης και η πληρότητα της αμεσότητας που έχουν προνόμιο την αδιά λειπτη χρησιμοποίηση των πρωτοποριακών μέσων που εντείνουν την υπερβατική αξία και την ιδιότητα να μορφοποιεί δυναμικά ιδέες τις οποίες καταγράφει άμεσα και ευθύτατα μετά τη γέννηση τους μέσα στα συμπλέγματα. Προβάλλοντας την δική του άποψη, αναδεικνύει με σιγουριά, τη σαφήνεια και τη λιτότητα επιλέγοντας συνειδητά να εκφράσει ιδεοληψίες που αναφέρονται σε έννοιες που αφορούν το κύκλο των ανησυχιών του, που προκύπτουν από τα ερωτηματικά που αρθρώνει το μυστήριο. Στην σπουδή για την απόδοση της προβληματικής αντιδρώντας συνειδη σιακά ενσαρκώνει και φωτοσκιάσεις περίπλοκες αλλά καθοριστικές νεφελώσεις, σταθερά στοιχεία απέναντι σε μια διαρκή αντιπαράθεση για την επικράτηση της επιβολής .Η μυθοπλασία του έχει σαν αρχή τον εσωτερικό κόσμο των φαντασιώ σεων που διαφαίνονται σαν τοποθετήσεις στις δόσεις του φαντασιακού με αναφο ρές σε μορφώσεις και οράματα που σχετίζονται και κάνουν τη κατάσταση να μετατρέπεται αυτόβουλα. Να περιζώνεται, να περιστρέφεται ,να ενώνεται και να ενατενίζετε. Τα πρόσωπα μαρμαρώνουν και σβήνουν καθώς εξομοιώνονται . Μέσα από τις εκδοχές του σφίζουν από ζωτικότητα και ανάσα κοσμογονίας με χυμώδεις εκχύσεις που διαιωνίζουν ενορχηστρωμένα ζωντανές αισθαντικές δυνά μεις . Φτάνοντας κάποτε στο έπακρο αναδιπλώνει σε θέσεις οπτασίες πλασμένες στο φως και στο χρώμα τονίζοντας τα καίρια σημεία μιας ανατομίας που αποκαλύ πτει οντότητες και δοχεία πνεύματος με έντονα γήινο παράστημα. Εξαϋλώνει τον εναρμονισμό των μαγνητικών πεδίων με τρόπο μεγαλειώδη σαν φύση ανήσυχη και ακατασίγαστη με ανεξάντλητες δυνάμεις ανανέωσης και επανατένισης.
    Ο Κώστας Ευαγγελάτος θέτει τις μαρτυρίες στη δίνη του της δυναμικης χειρονο μίας ,με τεκταινόμενα που κατορθώνουν να εξισορροπούν καταβολές στην κυριο λεξία καταλυτικές και να προσδίδουν ανεξάντλητη ενέργεια .

    Dr.Λεόντιος Πετμεζάς
    Θεωρητικός-Ιστορικός τέχνης

    Δεκέμβριος 3, 2010 στο 6:23 ΜΜ

  3. Λεόντιος Πετμεζάς

    Ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΣΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ

    Στα πλαίσια του Φεστιβαλικού τύπου ειικαστικών εκδηλώσεων και εκθέσεων για το 2010-2011 και με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών (25/11), , η SxS Fine Art Coordinators και ο Δρ. Γιώργος Γουρλάς παρουσιάζουν τις εμπνεύσεις και τις συλληψεις σημαντικών Ελλήνων και διεθνών δημιουργών, προκειμένου να αναδείξουν την μοναδικότητα της Γυναίκας και της θυληκής φύσης στο πέρασμα του χρόνου.
    Κατά τη διά…ρκεια του εξαιρετικού εικαστικού event θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από happening όπως στις 24/11 η δημοπρασία επιλεγμένων έργων Τέχνης, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για τους σκοπούς της γνωστής φιλανθρωπικής οργάνωσης για την προστασία της Γυναίκας, WIN HELLAS.
    Στις 26/11 Ημερίδα με θέμα το πρόβλημα της κακοποίησης και παρουσίαση του νέου βιβλίου της Στεφανίας Σουλή “ΑΘΕΑΤΗ ΒΙΑ”, των εκδόσεων” Ψυχογιός”. Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, επιστήμονες συνεργάτες της Γενικής Γραμματείας Ισότητας.
    Ακόμη στην έκθεση πρόκειται να υπάρξει και ειδικό τιμητικό αφιέρωμα – αναφορά σε κορυφαίους καλλιτέχνες όπως οι :Ακριθάκης, Γαΐτης, Γεραλής, Γουναρόπουλος, Εγγονόπουλος, Κοντόπουλος, Μυταράς, Τέτσης, Τσαρούχης, Φασιανός, Γκίκας, κ.α.
    Τα έργα αποτελούν μέρος της Συλλογής Κιρκιλίτση.

    Συμμετέχουν οι εικαστικοί (αλφαβητικά):

    Δωροθέα ΑΜΕΝΤΑ – Μαρία ΒΟΥΜΒΟΥΛΑΚΗ- Γιούλη ΒΡΑΝΑ – Κατερίνα ΓΑΒΑΛΑ -Ευστάθιος ΓΙΑΝΝΗΣ- Μαρία ΓΙΑΖΙΤΖΟΓΛΟΥ – Σουζάνα GLIGORICH – Ζακελίν ΔΕΛΑΣΟΥΔΑ- Μαρία ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΜΟΥΡΟΥΤΗ- Νίνα ΔΙΑΚΟΒΑΣΙΛΗ – Σάκης ΔΙΑΚΟΣ -Μπότης ΘΑΛΑΣΙΝΟΣ- Μαρία ΚΑΒΒΟΥ-ΒΛΑΤΑΚΗ – Μαρία ΚΑΛΑΤΖΗ – Μιχάλης ΚΟΚΚΙΝΟΣ – ΚΟΡΙΝΝΑ – Σοφία Ρόουζ ΚΟΣΜΙΔΟΥ – Ελένη ΚΡΥΣΤΑΛΛΗ – Κική ΚΩΣΤΑΙΝΑ – Αthina ΚΟΤΣΩΝΗ-ΣΥΝΕΤΟΥ – Ειρήνη ΚΥΠΡΙΩΤΟΥ -Κατερινα ΚΩΣΤΟΓΙΑΝΝΟΥ- Φωτεινή ΜΑΜΑΛΗ – Μαρία ΜΙΧΑΛΑΚΗ – Ντιάνα ΜΠΟΡΙΣΟΒΑ ΜΠΕΡΙΤΖΕ – Ηλεάνα ΝΟΕΑ – Έφη ΝΟΪΦΕΛΤ – Δημήτρης ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ – Χρυσάνθη ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ -Ρουλα PAPPAS-ΤΣΙΩΤΑ-Αικατερινη ΠΑΤΣΙΟΥ- Λεόντιος ΠΕΤΜΕΖΑΣ – Χαρίκλεια ΠΙΤΙΚΑ – Λένα ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ – Βασίλης ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ – Βασιλική ΤΑΜΠΟΥΡΗ – Κατερίνα ΤΣΙΜΠΟΥΡΑΚΗ – Παναγιώτης ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ – Λίλιαν ΦΙΛΙΠΠΟΥ – Γιάννης ΦΡΑΓΚΟΣ – Τούλα ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ – Μαρία ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ – Ελένη ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ – Γιώργος ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ – Μαρία ΧΩΡΕΜΗ.

    Tην έκθεση θα προλογίσει ο Θεωρητικός- Iστορικός τέχνης Δρ Λεόντιος Πετμεζάς που συμμετέχει σ αυτήν με βραβευμένα έργα του.Στο Kριτικό σημείωμα-Πρόλογο που έχει γράψει στο πολυτελή πολυσέλιδο και πολύχρωμο κατάλογο της έκθεσης αναφέρει:

    ”Γενεσιουργός αιτία σ αυτό το δρώμενο τέχνης είναι η ευρυματικότητα στις ενοιακά στυλιστικές απόψεις και διαστάσεις των δημιουργών που με την ύψιστη τεχνική τους προχωρούν σε σημαντικές τομές και φτά νουν σε απροσπέλαστα μεταμοντέρνα μοτίβα συνάρτησης που κινούντε ανάμεσα στο ψυχισμό και την πνευματικότητα της υπαρξης.
    Υλοποιώντας αναγωγικά τη προέκταση της εικαστικής αλήθειας προ σδίδουν στη τεχνική τους ξεχωριστή οντότητα, λυρική ευαισθησία και ποιητική συνισταμένη που μετουσιώνει τη πραγματικότητα πέρα από τη ρεαλιστική γραφή με διηνεκή στοιχεία που ακολουθούν τη γνωστική διαδικασία στην επιφάνεια του χρωστήρα .
    Νοητά οι μορφές και τα σώματα καθώς αποδίδονται αναπλάθονται, πολ λαπλασιάζονται και κωδικοποιούντε με δυναμισμό σε δομικό περίγραμ μα ενώνοντας διαφορετικούς ορίζοντες σε ενα οικείο εκλεκτιστικό σκη νικό διάβασης με περιπλάνηση που μετεωρίζει συνθετικά την απόρροια του υποσυνείδητου επιλεγμένα και μνημειακά.
    Αρχιτεκτονικά οι συλλήψεις στη παρούσα κατάθεση με λειτουργική ένταξη εμπεριέχουν μια επαναστατικότητα που βαθμιαία και σταδιακά απομονώνει και αποστασιοποιεί την κίνηση του δεδομένου της στιγμής.
    Ιδιόρυθμα μεταβιβάζουν με αισθαντικότητα δόμησης στο θεατή ως γόνιμη εξομολόγηση με ερμηνευτική δεινότητα και ροή το συμβολικό πλαίσιο της αισθησιακής ποιότητας με αυτοεπίλεκτη εξήγηση που ανα καλεί εμπνεύσεις.
    Κάθε έκφραση με αυτό το τρόπο θέτει τα θεμέλια και συμβάλει στον εκ συγχρονισμό της διαπραγμάτευσης και της εξειδίκευσης ενώ παράλληλα προσδιορίζει τη διάρθρωση της απεικόνισης σε πρωτοποριακές ενότη τες που αναπτύσονται εξιδανικευμένα στη φιγούρα και τη σωματογρα φία με οντότητα που υμνεί εμμεσα τη καθημερινότητα και την εποχή.
    Αποκρυπτογραφώντας δυαδικά απροσδιόριστους χώρους με ρητά ευανά γνωστα και αναγνωρίσιμα σύμβολα με υπόσταση, λεπτομερή ανάλυση και εκπρόθεσμη πρόκληση διερευνά με διακριτικές νύξεις την ουσιώδη χρωματική λιτότητα και γονιμότητα ”.

    Τέλος, στα πλαίσια της εκδήλωσης, θα παρεβρεθούν για να σχολιάσουν την έκθεση επιφανείς Ελληνες και διεθνείς θεωρητικοί της σύγχρονης τέχνης όπως ο Plamen Bonev, η Katia Velonia-Dardano, η Marian Alex, η Liberty Πολύζου, η Εμυ Βαρουξάκη, η Ντόρα Ηλιοπούλου-Rogan,η Αθηνά Σιούτη, o Kυριάκος Βαλαβάνης και άλλοι.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα πολιτιστικά γεγονότα της SxS Fine Art Coordinators καλύπτονται από αρκετά ΜΜΕ, έντυπα, τηλεοπτικά και ηλεκτρονικά από την Ελλάδα και από το εξωτερικό καθως θεωρούντε τα μοναδικά δρώμενα υψηλής τέχνης και πολιτισμού των τελευταίων ετών που συμβαίνουν ανα τον κόσμο.

    Η συμμετοχή των δημιουργών έγκρίθηκε από κριτική επιτροπή της οποίας προΐσταται ο Ιστορικός -Θεωρητικός Τέχνης Δρ . Λεόντιος Πετμεζάς εξασφαλίζοντας ετσι ότι τα έργα που προβάλλονται βρίσκονται σε συγκρίσιμο επίπεδο τεχνικής.

    Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθήτε στην επίσημη ιστοσελίδα της έκθεσης: http://www.facebook.com/event.php?eid=114935751896129&num_event_invites=0

    Νοέμβριος 9, 2010 στο 11:55 ΠΜ

  4. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα προλογίσει το φεστιβάλ ‘’ART WAY’’
    στη Δημοτική Πινακοθήκη του Αγ. Νικολάου Κρήτης.

    To Aθηναικό Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών’’ART WAY ’’ θα παρουσιάσει από τις 5 ως τις 20 Iουνίου 2010 την εικαστική κατάθεση μιας ομάδας διακεκριμένων Ελλήνων και Διεθνών δημιουργών στη Δημοτική Πινακοθήκη του Αγ. Νικολάου της Κρήτης.
    Συνεχίζοντας το ταξίδι του στα δρώμενα της τέχνης και του πολιτισμού το Φεστι βάλ φέτος μετά την Αθήνα παρουσιάστηκε στη Καλαμάτα ,στη Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα εμφανιστεί , στη Πάτμο, στη Πάρο και στη Νάξο διανύοντας επιτυχημένα ενδιαφέρουσες διαδρομές που χαράσσουν ένα σύγχρονο και μοναδικό τρόπο επικοινωνίας με το φιλότεχνο ευρύ κοινό. Τα Δρώ μενα Τέχνης πραγματοποιούντε σε επιλεγμένους χώρους και αίθουσες τέχνης .
    Οι διαδοχικές εκθέσεις αποτελούν τον κορμό μιας μεγάλης σπονδυλωτής έκθεσης, με διάρκεια περίπου δύο εβδομάδων σε κάθε χώρο τέχνης.
    Παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά έργα που ταυτόχρονα προβάλλονται ψηφια κά, από τη διαδικτυακή πύλη προώθησης των πολιτιστικών γεγονότων του ART WAY.
    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που θα προλογίσει το Φεστιβάλ επισημαί νει :’’H οσμωτική μέθεξη που δημιουργεί ο θεσμός προέρχεται από την εξέλιξη των αντιπαραθέσεων στην σύγχρονη τέχνη που τολμούν οι συγκεκριμένοι εξαίρε τοι καλλιτέχνες. Είναι η πρώτη φορά που σε επιλεγμένους χώρους τέχνης συνυπά ρχουν πολλές μορφές απόδοσης :ζωγραφική, γλυπτική, υαλογλυπτική, ξυλογλυπτι κή, ψηφιδωτά, φωτογραφία, κολάζ και συνθέσεις που αξιοποιούν τομές καθώς εν δυναμώνουν τη χρήση της αισθαντικής προοπτικής . Οι συλλήψεις μεταβιβάζουν σταδιακά το μυημένο βλέμμα του θεατή καλώντας τον σε ένα ταξίδι προς την ιχνη λασία της εμβάθυνσης σε εννοια κά συμπλέγματα και ιδεογράμματα. Μέσα από την ογκοπλαστική διαπραγμάτευση των μορφικών ιδιαιτεροτήτων τους ρυθμίζουν αντανακλάσεις που εκθέτουν την αλήθεια της αμεσότητας, την αναγνώριση της απτότητας και τη σχετικότητα στην υφή της κάθε ματιέρας’’.
    Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση είναι οι:
    ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ,ΑΛΙΜΠΡΑΝΤΗ ΒΙΚΥ, ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΗ ΤΑ ΞΙΑΡΧΟΥΛΑ , ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΛΕΝΗ ,ΒΡΑΝΑ ΓΙ ΟΥΛΗ ,ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ,ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ , ΖΑΓΟΡΙΤΗ ΕΥΜΟΡΦΙΑ,ΖΓΕΜΠΑ ΚΑΙΤΗ , CANELLIS CATERINA , ΚΑΜΠΡΗ ΕΙΡΗΝΗ,
    ΚΑΠΠΕ ΣΤΑΜΑΤΙΑ, KAΡΑΚΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ,ΚΑΡΛΟΥ ΑΛΙΚΗ, ΚΙΟΥ ΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΚΟΛΙΠΕΤΣΑ ΒΙΚΥ , ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΩΣΤΑΙΝΑ ΚΟΡΙΝΝΑ ,ΛΕΟΥΣΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΜΠΑΊΡΑΚΤΑΡΗ-ΜΠΑΛΑΓΙΑΝΝΗ ΑΝΘΗ, ΜΙΧΑΛΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ , ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΚΩΝΝΟΣ , ΝΑΣΙΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΠΑΠΠΑΣ ΡΟΥΛΑ-ΤΣΙΩΤΑ ,ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ , ΠΕΛΕΚΙΔΟΥ ΕΥΑ,
    ΠΑΠΑ ΙΩΑΝΝΟΥ ΕΛΕΝΗ , ΠΑΠΑΊΩΑΝΝΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ , ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ , ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ,ΠΟΥΛΙΟΥ ΑΡΙΑΔΝΗ , ΡΟΥΠΑ ΚΑ ΛΙΑΝΝΑ, ΣΑΒΕΡΙΟ -PATRIC IMMER LANDERIC, ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩ ΝΗΣ ,ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ,ΣΑΡΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ,ΤΣΙΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ , ΦΙΛΙ ΠΠΟΥ ΛΙΛΙΑΝ,ΦΡΑΓΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ , ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ , ΧΑΤΖΗΠΟΥ ΛΙΔΟΥ -ΧΡΟΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ .
    Τιμώμενος καλλιτέχνης της έκθεσης είναι o ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΜΠΟΤΗΣ.
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του χώρου.

    Μαΐου 31, 2010 στο 7:59 ΜΜ

  5. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει την έκθεση του Εικα στικού Φεστιβάλ του Αιγαίου στη Παλλήνη.

    Συνεχίζοντας το ενδιαφέρον ταξίδι του στα δρώμενα της υψηλής τέχνης το Διε θνές Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου της Ανδρου θα παρουσιάσει στα πλαισια του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αττικής στο γνωστό χώρο τέχνης »INVEST» της οδού Τήνου και Παλλάδος στη Παλλήνη την έκθεση ’’Η τέχνη του Αιγαίου τα ξιδεύει ‘’που διαρκεί από 26-30 Μαίο υ 2010 και διοργανώνεται από το Πολιτιστι κό Σύλλογο »ΤΟ ΣΚΟΥΜΠΙ» της Ανδρου, τον Γιώργο και την Ειρήνη Μαμάη . Στο εξαίρετο αυτό συμβάν που προεκτείνεται κάθε χρόνο σε ολο και περισσότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους και σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού συνεχί ζεται η γόνιμη και εποικοδομιτική πορεία της πολιτιστικής ανέλιξης της σύγχρονης Τέχνης .
    Την εικαστική κατάθεση της έκθεσης θα προσεγγίσει θεωρητικά τη βραδιά των εγκαινίων ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που παρατηρεί μεταξύ άλλων : ‘’Πρόκειτε για μια σημαντική σπονδυλωτή παρέμβαση και δράση αναγκαιότητας για την εικαστική προσέγγιση που ως αξιοσημείωτο hapening παραθέτει τις ομοι ότητες και τις διαφορές που προκύπτουν από τις υπάρχουσες τεχνοτροπίες μέσα από αρχαιοπρεπείς συνδυασμούς ,επιμηκείς διαγραμμώσεις, βιωματικές προσμί ξεις και μεθοδευμένες αποκρυσταλώσεις. Η σκιαγραφημένη πραγματικότητα στα παρόντα εκθέματα παραθέτει μια μνήμη που πυροδοτεί και μεταδίδει εικονίσεις ενώ προσδιορίζει την εμπεριστάτωση μέσα από τα συστατικά ενός συλλογικού υποσυνείδητου που ενεργειακά και δομημένα απευθύνεται στην εντρύφυση του κοινού σε ενα ανεξάντλητο φάσμα ερεθισμάτων. Η διαπραγμάτευση στο συγκεκρι μένο event αποτελεί πομπό και δέκτη μιας προχωρημένης ιδεογραφικής αίσθητι κής..
    Το καθαρά προσωπικό στυλ των δημιουργών με διάχυτη ακτινοβολία μεταφέρει ατέρμονα και εντάσει διαδικασίες και διαβήματα σε μια άποψη με πληρότητα και εκλεκτιστικό διαλογισμό με ελεύθερη αλλά ενδεικτική θεματολογία.’’
    Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένοι από καλλιτεχνική επιτροπή πίνακες των καταξιωμένων Ελλήνων και διεθνών δημιουργών: Γιούλης Ράνιου, Ειρήνης Μαμά η, Λεόντιου Πετμεζά ,Εφης Ρουσογιαννάκη, Στέλλας Πέτροβα, Μαρίβα Ζαχά ρωφ, Ευγενίας Μαστοράκη, Ιουλίας Τριανταφύλλη, Κατερίνας Χριστοπούλου, Αθη νάς Πέτρου,Καρατζιούνη, Γκέρτα Καζάκου,Βενετίας Τσατίρη,Νάσιας Παπανικο λάου, Αναστασίας Βαμβακίδη ,Κυριακής Μούζου ,Αννας Πολυκανδριώτη Βασιλι κής Βεβελέκα- Φωτίου,και Κατερίνας Υφαντή .
    Επίσης με εικαστικά επιτεύγματα τους συμμετέχουν στην έκθεση παιδιά με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερες ικανότητες από το Δήμο Πάρου.
    Το Φεστιβάλ του Αιγαίου στη μακρόχρονη πορεία του είναι από τους λίγους εικα στικούς θεσμούς της Ελλάδας που έχει αναδείξει αρκετούς νέους δημιουργούς και βέβαια έχει ασχοληθεί με πολλούς αναγνωρισμένους ενώ κινείτε διαρκώς σε διεθνή Επίπεδα με εκθέσεις ανα τον κόσμο όπως το περσινό καλοκαίρι που παρουσιάστη κε στο Μόντρεαλ του Καναδά. Για τις εκθέσεις του εχουν γράψει εγκωμιαστικά σχόλια επιφανείς Ιστορικοί τέχνης όπως ο Δημήτρης Παπαστάμος,ο Αλέξανδρος Ξύδης, η Αγγέλα Ταμβάκη,η Ελένη Βακαλό και άλλοι.
    Τη φετινή θερινή περίοδο εκτός από τα νησιά του Αιγαίου θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Συνάντηση Εικαστικών Τεχνών στη Βουλγαρία και στη Κωνσταντι νούπολη στα πλαίσια της ανακήρυξης της ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώ πης.
    Η παρούσα έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου Τέχνης .

    Μαΐου 13, 2010 στο 12:59 ΜΜ

  6. Παράθεμα: ΕΝΑΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΚΟΥΜΠΑΡΟΥ… | kazantv.gr

  7. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει την νέα έκθεση του Εικαστικού Φεστιβάλ του Αιγαίου στη Πάρο.

    Aπό το νησί της Πάρου ξεκινά φέτος το Διεθνές Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου που τα δρώμενα της υψηλής τέχνης του το περσινό καλοκαίρι μετά τις επιτυχη μένες παρουσιάσεις σε μεγάλες πόλεις και σε νησιά του Αιγαίου έφτασαν μέχρι το Μόντρεαλ του Καναδά.
    Η φετινή πρώτη έκθεση με τίτλο ’’Η τέχνη του Αιγαίου ταξιδεύει ‘’που διαρκεί από 8-12 Μαίου 2010 διοργανώνεται από το Πολιτιστικό Σύλλογο »ΤΟ ΣΚΟΥ ΜΠΙ» της Ανδρου, τον Γιώργο και την Ειρήνη Μαμάη και με την ευγενική χορη γία του Δήμου Πάρου θα φιλοξενηθεί στο χώρο τέχνης »Αγ.Αθανάσιος» στη Να ουσα της Πάρου. Πρόκειτε για μια σημαντική σπονδυλωτή παρέμβαση και δράση αναγκαιότητας της εικαστικής προσέγγισης. Το αξιοσημείωτο hapening παραθέτει τις ομοιότητες και τις διαφορές που προκύπτουν από τις υπάρχουσες τεχνοτροπίες μέσα από αρχαιοπρεπείς συνδυασμούς ,επιμηκείς διαγραμμώσεις, βιωματικές προ σμίξεις και μεθοδευμένες αποκρυσταλώσεις.
    Στο σημαντικό και εξαίρετο συμβάν που ξεπερνά τα όρια του Αθηναικού Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών και προεκτείνεται κάθε χρόνο σε ολο και περισσότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους συνεχίζεται η γόνιμη και εποικοδομιτική πορεία της πολιτι στικής ανέλιξης της σύγχρονης Τέχνης .
    Την εικαστική κατάθεση της έκθεσης θα προσεγγίσει θεωρητικά τη βραδιά των ε γκαινίων ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που παρατηρεί μεταξύ άλλων :
    ‘’Πρόκειτε για εικόνες δράσεων που αρχιτεκτονικά συνδέουν άρρηκτα και έμμεσα την ιστορικότητα με την υποβλητική επιστέγαση των συμβόλων της διευθέτησης. Η σκιαγραφημένη πραγματικότητα στα παρόντα εκθέματα παραθέτει μια μνήμη που πυροδοτεί και μεταδίδει εικονίσεις ενώ προσδιορίζει την εμπεριστάτωση σε άμ μεσους κώδικες σημαινόντων μεσα από τα συστατικά ενός συλλογικού υποσυνεί δητου που ενεργειακά και δομημένα απευθύνεται στην εντρύφυση του κοινού σε ενα ανεξάντλητο φάσμα ερεθισμάτων.
    Η διαπραγμάτευση στο συγκεκριμένο event αποτελεί πομπό και δέκτη μιας προχω ρημένης ιδεογραφικής αίσθητικής. Με εικονογραφημένες συνταγές εκθέτει ονομα τογραφικές αξίες οπως το σχέδιο και το χρώμα που με δεξιοτεχνία κατατάσουν τη γραφή στην αναγνώριση του φαντασιακού.
    Η αυθεντικότητα στη δομή των συνθέσεων εκφράζει μια σύνδεση που προϋποθέτει τη συνείδηση του παραστατικού και τη διεργασία μιας προσφοράς με πρακτική από δοση προοπτικής. Με αμεσότητα τονίζει αποτελεσματικά τη ποιοτική τονικότητα και την αισθαντική τελείωση. Προκαλώντας μια ιδιομορφία με αρτιότητα προχωρά σε καθοριστικές διατάξεις με χαρακτήρα. Με ασίγαστο πάθος και στόχευση φέρνει σε πρώτο πλάνο την εποπτικότητα των στιγμών.
    Το καθαρά προσωπικό στυλ με διάχυτη ακτινοβολία μεταφέρει ατέρμονα επιτεύ γματα που εντάσουν διαδικασίες και διαβήματα σε μια ενδιαφέρουσα αναμφίβολα άποψη με πληρότητα και εκλεκτιστικό διαλογισμό με ελεύθερη αλλά ενδεικτική θε ματολογία.’’
    Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένοι από καλλιτεχνική επιτροπή πίνακες των καταξιωμένων και επιφανών καλλιτεχνών: Γιούλης Ράνιου, Ειρήνης Μαμάη, Λεό ντιου Πετμεζά, Ανδριανής Κολίτσα, Κατερινας Αποστολιάδου, Μαρίας Κοττά, Και της Παπανδρέου, Ελένης Βραχάτη, Αναστασίας Φερσέλη, Δανάης Γραμμένου, Ελέ νης Κατσούλα-Κορωναίου ,Εφης Ρουσογιαννάκη, Γιάννη Φυτίλη, Σπύρου Πηλι ούνη.
    Τα επιτεύγματα τους παραπέμπουν σε δημιουργίες των Μπουζιάνη, Λύτρα, Παρθέ νη, Τσαρούχη, Μόραλη, Γαίτη, Παπαλουκά, Γκίκα και άλλων διακεκριμένων δημι ουργών.
    Το Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου στη μακρόχρονη πορεία του είναι από τους λίγους εικαστικούς θεσμούς που έχει αναδείξει αρκετούς νέους δημιουργούς και βέβαια έχει ασχοληθεί με πολλούς αναγνωρισμένους.
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου Τέχνης του Δήμου Πάρου.
    H επόμενη παρουσίαση της έκθεσης έχει προγραμματιστεί να γίνει σε γνωστό χώ ρο τέχνης της Παλλήνης . Τη θερινή περίοδο η έκθεση εκτός από τα νησιά του Αιγαίου θα παρουσιαστεί σε Διεθνή Συνάντηση Εικαστικών Τεχνών στη Βουλγα ρία και στη Κωνσταντινούπολη στα πλαίσια της ανακήρυξης της ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

    Μαΐου 2, 2010 στο 6:12 ΠΜ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s