ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΣIΘΙΟΥ – Ο ΟΡΓΑΝΟΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ


Υποθαλάσσιο πάρκο για την ενίσχυση του καταδυτικού τουρισμού, αλλά και την προστασία της θαλάσσιας ζωής σχεδιάζει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λασιθίου με την επιστημονική στήριξη του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών. Το πάρκο θα δημιουργηθεί έξω από την πόλη του Αγίου Νικολάου στον Κόλπο Μιραμβέλλου, με την πόντιση 600 και πλέον υφάλων σε βάθος 15 έως 35 μέτρων.

Οι ύφαλοι θα εκτείνονται σε έκταση 35 στρεμμάτων και θα έχουν τη μορφή βράχων με σπηλαιώσεις και ρωγμές για να βρίσκουν καταφύγιο τα ψάρια και οι υπόλοιποι θαλάσσιοι οργανισμοί.

«Θέλουμε να δώσουμε ζωή στο θαλάσσιο περιβάλλον με την τεχνητή όαση, να προστατεύσουμε τους θαλάσσιους οργανισμούς και να κάνουμε περισσότερο ενδιαφέρον το σπορ της κατάδυσης», δήλωσαν ο νομάρχης Λασιθίου Σήφης Αναστασάκης και ο διευθυντής του ΕΛΚΕΘΕ Κώστας Ντούνας, παρουσιάζοντας το σχέδιο υλοποίησης του υποθαλάσσιου πάρκου.

Σε δεύτερη φάση στο πάρκο θα ποντιστεί ένα… πολεμικό πλοίο που θα δίνει την εικόνα ναυαγίου, το οποίο θα προκαλεί το… ενδιαφέρον των δυτών. Η περιοχή θα είναι προστατευόμενη, θα απαγορεύεται το ψάρεμα και οι δύτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο φωτογραφικές μηχανές και video.

«Περιμένουμε την τελική έγκριση της μελέτης για να προχωρήσουμε το έργο, το οποίο θα προσφέρει πάρα πολλά στον καταδυτικό τουρισμό και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των ιχθυοαποθεμάτων», τόνισε ο κ. Αναστασάκης.

Εσοδα
Τα έσοδα του πάρκου, σύμφωνα με τον κ. Ντούνα, το πρώτο έτος θα είναι της τάξης των 150 χιλιάδων ευρώ, ενώ τα επόμενα χρόνια μπορεί να φτάσουν και τις 600.000. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τη Νομαρχία Λασιθίου και θα έχει τη στήριξη του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Μιχάλη Καρχιμάκη.

Advertisements

11 Σχόλια

  1. ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

    O Διεθνής Iστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς κοσμεί παρουσίαση βιβλίου στη Καβάλα.

    Ο Θεωρητικός-Ιστορικός τέχνης ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ θα παραστεί στη πρώτη παρουσίαση του βιβλίου ‘’Νοσταλγία’’ της Χαράς Δάφνα στο café-bar MAO.

    Mετά από αρκετό καιρό απουσίας του λόγω υποχρεώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα κοσμήσει με τη παρουσία του τη πρώτη παρουσίαση του βιβλίου ποιημάτων της ιστορικού και στιχουργού Χαράς Δάφνα στη πόλη της Καβάλας στο οποίο έχει γράψει το πρόλογο.
    Στη παρουσίαση για το βιβλίο θα μιλήσουν επίσης οι καταξιωμένοι δημιουργοί:

    ΘΕΜΗΣ ΚΕΛΕΚΗΣ, Ζωγράφος-Συγγραφέας
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΧΑΡΌΠΟΥΛΟΣ, Ζωγράφος-Δημοσιογράφος
    ΣΟΦΙΑ ΔΑΦΝΑ, Ζωγράφος.

    H παρουσίαση που θα γίνει στο Café-bar MAO Δαρδανελλίων 10-12 &Νικολάου στις 28 Σεπτεμβρίου 2011 στις 7.30 μμ θα εμπλουτιστεί εντεχνα με στοιχεία σύγχρονου θεατρικού δρώμενου καθώς οι ομιλητές θα αποδώσουν ποιήματα της Χαράς Δάφνα εν μέσω επιλεγμένης μουσικής που συνέθεσε ο δημιουργός Αντώνης Αργυρίου ειδικά για την ποιητική συλλογή της Χαράς Δάφνα και τους πίνακες της Σοφίας Δάφνα.

    To εξώφυλλο του βιβλίου φιλοτέχνησε εικαστικά η καλλιτέχνης Σοφία Δάφνα.

    Ο Ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς γράφει στο πρόλογο του βιβλίου για τη ποίηση της Χαράς Δάφνα:

    Η ερωτική ποιητική αδεία της Χαράς Δάφνα ανατρέπει το κρατούν ιδεολόγημα της υπάρχουσας αδροσιάς.

    »Στα ποιητικά εκπονήματα που παραθέτει και καταθέτει με απόλυτα ψυχικό σθένος στη συλλογή «Νοσταλγία» η εμπνευσμένη Χαρά Δάφνα κυριαρχεί πολυδιάστατα και πολυσήματα το μεγαλείο της εντεινόμενης ερωτικής μέθεξης και της διύλισης του πάθους.Η όσμωση των λεκτικών αναφορών της, συνδράμει ανεπιφύλακτα και καίρια σε μια κοσμογονία αλλαγών και ενταξιακής περιπέτειας που αξίζει να γευτεί κάθε αναγνώστης.
    Θεματολογικά το συναίσθημα του ερωτισμού στο βιβλίο ως επήρεια μιας απόλυτα σοβαρής πολιτικής πράξης εντείνει συνοπτικά την προσοχή μέσα από το μυστήριο στο αντικείμενο της επιλογής του πόθου.
    Οι λέξεις τοποθετημένες σε διάσταση συγκρότησης άλλοτε σε ελεύθερο στίχο και άλλοτε σε ομοιοκατάληκτο συνδέονται ευπρόσδεκτα με τις εκδοχές της σύνθεσης και καλύπτουν τους ισχυρισμούς της θέασης που πέρα
    από την ατομική οπτική ανελίσσεται σταδιακά και βαθμιαία σε συλλογικό επίπεδο διαπραγμάτευσης και διευθέτησης.
    Η αισθαντική διάκριση που επιτελείται χρονικά στο πλαίσιο της έκφρασης
    αντιπαραθέτοντας κάθε διαφοροποίηση εξελίσσεται επιφορτισμένα σε ανάταση.
    Αναδεικνύει το προσχέδιο της αναδρομικής συμβατικότητας της σημερινής ζωής και συνιστά ιδιαίτερα και αποκλειστικά την καθολική ένταξη σε σημάνσεις που εμφορούνται αμετάκλητα από τη συνείδηση και παράλληλα την πλήρη αντίρρηση.
    Η Χαρά Δάφνα αξιώνει με ανατρεπτικά φυσικά τρόπο την αισθητικοποίηση της ευθύνης απέναντι στην έρευνα ανοίγοντας τους ορίζοντες με αμετάκλητους προκαθορισμούς που νοούνται σαν διαύγεια άποψης και θέσης. Η ιδιαιτερότητά της στην ποιητική απόδοση αγγίζει ενορχηστρωμένα μια ιδιάζουσα και ιδιότυπη ανασύνδεση που συνδράμει στην ιδεογραμμική επανασύνδεση των θεματικών προθέσεων.
    Συσσωρεύει στη σύλληψη της επαλήθευσης και εκθέτει με προσοχή
    και έμφυτη εμμονή ότι συμπλέκεται χωρίς επαναλήψεις με την αξιολόγηση των συνειρμών.
    Στο ενδιαφέρον ποιητικό κείμενό της διατυπώνεται εξαίρετα μια
    μνημονική διεργασία, μια ανθρωπολογική και συναισθηματική ενδοσκόπηση με αναφορά στα εσώτερα εννοιακά τοπία που δίνει οντότητα σε διαπιστώσεις και
    διατυπώσεις που κινούν ιδανικές καταστάσεις. Η αμφίδρομες ψυχολογικές και
    κοινωνιολογικές αποτιμήσεις που πραγματοποιεί μέσα από έναν λόγο πυκνό,
    μετουσιωμένο, μεστό, αφαιρετικό αλλά και αποστασιοποιημένο συντονίζει μια νεωτεριστική, και μεταμοντέρνα γραφή που ωστόσο ενέχει στοιχεία κλασσικού ύφους.
    Η Χαρά Δάφνα διδάσκει και διδάσκεται. Δεν αφήνεται σε προχειρότητες.
    Η ποιητική φλόγα και αδεία της σίγουρα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πρότυπα.
    Μεταλλάσεται έντεχνα γίνεται ελεγειακή διατηρώντας όμως έναν ακέραιο συμβολισμό.
    Η ερωτική διάθεση που παρεπιδημεί στα γραπτά της πολλαπλασιάζεται
    με συντονισμό. Η σύλληψή της εύλογα και ευφρόσυνα είναι πότε δοξαστικά έκρυθμη και πότε προφητικά έρρυθμη.
    Εμπεριέχει μια κατανυκτική, μεταφυσική και ασυμβίβαστη χροιά διάβασης που συνοδοιπορεί με την ψυχοστασία της πένας».

    Ο Λεόντιος Πετμεζάς σε ερώτηση της εφημερίδας μας για την δημιουργό Χαρά Δάφνα απάντησε :
    ‘’Η Χαρά Δάφνα διαθέτει μια εξαιρετική πένα που παραπέμπει στη Κατερίνα Γώγου. Οταν αποδίδει στίχους θυμίζει σκηνικά έντονα τη Τζάνις Τζόπλιν. Χωρίς να μιμήτε καμμία από τις δύο. Ουτε βέβαια τις εκπροσωπεί στο σήμερα μια και εφυγαν νωρίς . Πιστεύω πως είναι προικισμένη από τη μητέρα φύση, έχει τη δική της αυρα, τη δική της συνείδηση. Ως καλλιτεχνική οντότητα είναι αυτόφωτη και πεφωτισμένη.
    Η δημιουργία της εμπεριέχει το απαραίτητο Ιλλουμινατικό φως της αγάπης για τη τέχνη της ποίησης. Θα εχει σίγουρα τεράστια συνέχεια στο μέλλον.’’

    Σεπτεμβρίου 11, 2011 στο 4:09 ΜΜ

  2. Λεόντιος Πετμεζάς

    Ο ιστορικός τέχνης ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ στα Δρωμενα Τέχνης και πολιτισμού ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΕΧΝΗΣ ‘’8 ΔΥΤΙΚΑ’’

    Ο φορέας προβολής και ανάδειξης καλλιτεχνών ART WAY, μετά τη τεράστια επιτυχία των καλοκαιρινών φεστιβαλικών εκδηλώσεων του σε μέρη της Ελλάδας και τη μεγαλειώδη επιτυχημένη έκθεση που εντάχθηκε στα Δρώμενα του Δήμου Αθηναίων διοργανώνει νέα ΠΟΛΥΔΙΆΣΤΑΤΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ με διακεκριμένους δημιουργούς, στον Πολυχώρο Τέχνης » 8 Δυτικά» (Λεωφόρο Καβάλας 387), από 15-30 Νοεμβρίου 2010.

    Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 19 Νοεμβρίου 2010 με προσέγγιση στα έργα των δημιουργών από τον Ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά ενώ παράλληλα τις επόμενες μέρες θα διδάξει ιστορία τέχνης με βάση τη συγκεκριμένη έκθεση.

    O Λεόντιος Πετμεζάς που συμβάλει θεωρητικά στη διοργάνωση της έκθεσης και συμμετέχει σ αυτή με δύο βραβευμένα εργα του παρατηρεί πως :‘’ Oι συγκεκριμένες καταθέσεις των καλλιτεχνών , θεματολογικά αναπαράγουν την ατμοσφαιρικότητα της έμπνευσης και αποκαλύπτουν τη κινητικότητα της παλμικότητας απέναντι στην απόδοση της γραφής . Η τεχνική τους προσδίδει στα έργα μια εντυπωσιακή χροιά αντανακλάσεων που η διαπραγμάτευση της από τελεί πομπό και δέκτη μιας προχωρημένης ιδεογραφικής για την εποχή που ζουμε αίσθησης. Μέσα από εικονογραφημένες συνταγές προβάλλουν το σχέδιο , το χρώμα και την εικόνα . Με δεξιοτεχνία κατατάσσουν την απόλυτη τεχνική τους στη φαντασιακή διείσδυση. Προκαλούν άλλωστε για μια στέρεα δομημένη, πρωτότυπη εκφανση που ιστορεί εννοιακούς συνδυασμούς με περισσή χάρη φιλτραρισμένους από αέναο φως.
    Η κατασκευαστική αλήθεια του κάθε δημιουργού συνίσταται σε ιδιότυπα συμπλέγματα με στυλιστικές διαστάσεις που ενέχουν μια ποικιλία υλικών . Περιγράφουν ακόμη συνειρμούς με αβρότητα ενώ ιδιοσημαίνουν μυθικές καταστάσεις μέσα από το θρυλικές διακυμάνσεις που ιχνηλατούν τη περιδιάβαση αλλά και τη παρέμβαση. Με ακατάβλητη γοητεία η φλόγα της τεχνικής τους αποτελεί ειδική περίπτωση για μια ενδότερη ανάλυση και φυσικά για μια ενδοσκοπική μελέτη. Ο θεατής ανακαλύπτει γρήγορα το μεγαλείο της δυναμικότητας στις τυπώσεις αυτές που διαγράφεται και ενσαρκώνεται δικαιώνοντας με διακριτικότητα την πλαστικότητα στις γραμμές.Κάθε καλλιτέχνης αντιμετωπίσει τη φορμαρισμένη υφή προσδίδοντας της μορφική ανάπλαση με ιδεογράμματα απέναντι στο παιχνίδισμα της σκιάς. Με πηγαίο και αξεπέραστο ύφος ολοι τα επιτεύγματα της έκθεσης ευδιάκριτα φανερώνουν εμφανή στοιχεία από διαφορετικές περιόδους που αγγίζουν περισπούδαστα την ουσία της περιβαλοντολογικής υφής και των δεδομένων που αναπαράγονται επεισοδιακά ανοίγοντας διόδους στη διαχρονικότητα . Η ζωτικότητα σαν ιδέα και διαλεκτική σχέση στις παρούσες συλλήψεις εναλλάσσει την αντιδιαστολή του πεπερασμένου μεταλλάσοντας την σε ευρηματική, διαδραστική, μετουσιωμένη και αναλλοίωτη δραστικά σύνθεση ενώ εισάγει στην υπόσταση των έργων το απαιτούμενο οριακό βάρος.’’

    ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ:

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΘΑΝΟΣ
    ΒΟΛΤΕΡΡΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
    ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
    ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
    ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ
    ΚΑΡΑΚΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
    ΚΑΜΠΡΗ ΕΙΡΗΝΗ
    ΚΙΟΥΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
    ΚΟΕΝ ΝΤΑΝΙΕΛ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ
    ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
    ΜΑΣΤΩΡΗ ΣΟΦΙΑ
    ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
    ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ
    ΠΕΤΣΙΟΥ ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ
    ΠΙΤΙΚΑ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
    ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ ΡΙΑ
    ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
    ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    ΣΑΡΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
    ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
    ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
    ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
    ΣΤΥΛΙΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
    ΤΖΙΑΡΑ ΝΕΛΛΗ
    ΤΣΙΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΛΙΛΙΑΝ
    ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ

    Νοέμβριος 11, 2010 στο 4:39 ΜΜ

  3. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει τη διακεκριμένη δημιουργό Κατερίνα Γεωργίου στο Δήμο Αμαρουσίου.

    Από τις 18 εως τις 24 Οκτωβρίου 2010 διαρκεί η νέα αναδρομική έκθεση ζωγραφικής και αγιογραφίας της καλλιτέχνιδας Κατερίνας Γεωργίου στο χώρο του Δημαρχιακού Μεγάρου του Δήμου Αμαρουσίου που βρίσκεται στην οδό Βας.Σοφίας 9&Δημ.Μόσχα στο Μαρούσι.
    Η έκθεση που πραγματοποιήτε υπο την αίγίδα του Δήμου και του Δημά ρχου Γιώργου Πατούλη θα εγκαινιαστεί στις 18 Οκτωβρίου στις 7μμ .
    Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που θα προλογίσει την έκθεση παρατηρεί για την τέχνη της Γεωργίου :
    ‘’Η δημιουργός μέσα από νεωτεριστικές εκφάνσεις στη διάρκεια των εικαστικών δρώμενων που παρουσιάζει εκθέτει νοήματα που αντιπρο σωπεύουν πράξεις ανθρώπων που γίνονται βασικοί πρωταγωνιστές σε ιστορίες που αφορούν το κάθε θεατή. Πέρα από τον υπάρχοντα ανθρωπο κεντρισμό των χαρακτήρων με τους πίνακες της συμπάσχει με τις ανθρώ πινες έννοιες και αναδεικνύει μέσα από τη διαπραγμάτευση της τα υπέ ρτατα αγαθά που υπάρχουν ανάμεσα στην εικαστική απόδοση που βασί ζεται στο ελεύθερο σχέδιο και στη διάσταση που είναι έκφραση αναζη τήσεων .Η Γεωργίου αναπτύσσει συχνά μια διττή σύνθεση την οποία υπερασπίζεται με διακριτικότητα και γενικότερα ευφρόσυνη συνέπεια. Αντιμετωπίζοντας τη δραστηριότητα της έμπνευσης σαν κύρια απασχό ληση καταθέτει με αισθαντικότητα απαράμιλλη την απόρροια της διά θεσής της να αποτυπώσει απόψεις για θέματα που την προβληματίζουν και την συγκινούν. Ο ευαίσθητος τομέας της αγιογραφίας μέσα από τη τεχνική της δείχνει πως διακατέχεται από άριστη γνώση, άποψη και συ μπεριφορά που αναντίρρητα εμπεριέχει πρωτογενείς αποκαλυπτικές πα ρεμβάσεις με ταχύτητα και ακρίβεια ενώ προβάλλει κάθε εξασκημένη σκέψη της .Γνωρίζοντας τους τόνους διαφοροποίησης του χρώματος, τη ρευστότητα του υλικού, και την απορρόφησητης σύλληψης επιτρέπει στο θέμα, στο περιεχόμενο και στη διεξαγωγή να αποτελούν διαφορε τικές παραμέτρους αλλά ενιαίες κατηγοριοποιήσεις. Ο τρόπος επιλογής κάθε εκφραστικότητας που κινητοποιεί αισθητηριακά σηματοδοτεί ισοδύναμες αποτυπώσεις που καλούν το κοινό σε ένα ταξίδι πέρα από την επιφάνεια στην ιχνηλασία του βάθους. Στη συγκεκριμένη γραφική δικλείδα των μορφικών ιδιαιτεροτήτων εκθέτει την ανταύγεια της ρύθμι σης των αντανακλάσεων, την αλήθεια της αμεσότητας, την αναγνώριση της απτότητας και τη σχετικότητα στην υφή της ματιέρας. Τα έργα της κατέχουν το ξεχωριστό που διαθέτει η δύναμη της ατομικότητας. ‘’
    Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή πρωινές και απογευματινές ώρες.

    Οκτώβριος 13, 2010 στο 7:47 ΜΜ

  4. Γεια σας .ΘΕΛΩ ΕΝΑ ΕΜΑΙΛ ΝΑ ΣΑς ΣΤΕΙΛΩ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    Οκτώβριος 2, 2010 στο 8:57 ΠΜ

  5. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΣΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ

    Από τις 30 Σεπτεμβρίου εως τις 8 Οκτωβρίου 2010 διαρκεί η νέα μεγαλειώδης έκθεση με τη συμμετοχή Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών που επιμελήθηκε η διακεκριμένη εικαστική δημιουργός και επιμελήτρια εκθέσεων Αthina-Κοτσώνη Συνετού στο χώρο του Μορφωτικού Κέντρου της Αιγυπτιακής Πρεσβείας στην Αθήνα.
    Στην έκθεση παρουσιάζουν τις εμπνευσμένες καταθέσεις τους οι :ATHINA ΚΟΤΣΩΝΗ-ΣΥΝΕΤΟΥ,ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ,ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ,ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΙΑΖΙΤΖΟΓΛΟΥ,ΣΜΑΡΑΓΔΗ ΔΙΑΛΕΤΟΥ,ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ,ΖΑΚΛΗΝ ΔΕΛΑΣΟΥΛΑ,ΔΩΡΟΘΕΑ ΑΜΕΝΤΑ ,ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΤΖΗ,ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΡΤΕΛΗ,ΙΩΑΝΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥ,ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΤΟΥΔΗ,ΗΛΙΑΝΑ ΝΟΕΑ,ΠΟΠΗ ΠΑΠΑΔΑ,ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΓΙΑΝΑΚΟΥ,ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ,ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΓΚΑΝΟΥ και ΜΑρια ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ.
    Ο Ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που θα προσεγγίσει θεωρητικά την έκθεση τη βραδιά των εγκαινείων επισημαίνει:
    »Η εικαστική διαπραγμάτευση στην έκθεση με αναφορά το Μ.Αλέξανδρο και την Αλεξάνδρεια με ποιητική απόδοση και αδεία κατευθύνει και σηματοδοτεί αρμονικά τα ενορατικά τοπία των δημιουργών προς τα αναμενόμενα εκπονημένα των ιδεογραμικών αντανακλάσεων.Η απόλυτη τεχνοτροπία τους συγκινεί.
    Πρόκειται για μια στέρεα δομημένη, πρωτότυπη εικόνα που παρέχουν με συλλήψεις που ιστορούν συνδυασμούς με περισσή χάρη φιλτραρισμένους από αέναο φως. Κινούμενοι σύμφωνα με διαφορετικές τάσεις στις εικαστικές καταθέσεις μέσα από καθαρά εννοιακά συμπλέγματα ονοματογραφουν και υπερασπίζονται με διακριτικότητα και ευφρόσυνη συνέπεια την αποτύπωση του φυσικού δρώμενου. Οι συμβολικές απεικονίσεις τους στη σύγχρονη ζωγραφική αποτελούν ένα καινούργιο μοτίβο. Στη περίπτωση αυτή ο θεατής αντιμετωπίζει την δραστηριότητα του σχεδίου που με αισθαντικότητα απαράμιλλη απορρέει σαν διάθεση για απόψεις και θέματα που τον αγγίζουν. Οι σωματογραφίες και οι νεφελογραφίες λειτουργούν ως σύνδεσμος του ανθρώπου με το εξωτερικό περιβάλλον. Ο ευαίσθητος τομέας της εντρύφυσης διακατέχεται από μια άριστη γνώση και άποψη για την εικαστική γραφή που αναντίρρητα παρουσιάζει πρωτογενείς αποκαλυπτικές παρεμβάσεις, με ακρίβεια. Παράλληλα κάθε δημιουργός προβάλει με εξασκημένη χειρονομία ότι γνωρίζει πρώτιστα από τους τόνους διαφοροποίησης ,από τη ρευστότητα του υλικού και από την απορρόφηση των πόρων της επιφάνειας που πραγματεύεται. Το περιεχόμενο και ο τρόπος διεξαγωγής στη τέχνη τους αποτελείτε από εκλεκτιστικές παραμέτρους και ενιαίες κατηγοριοποιήσεις .Επιλέγοντας την εκφραστικότητα κινητοποιούν την αισθητηριακή νόηση σηματοδοτώντας ισοδύναμα τις τυπώσεις. Διαθέτοντας οξύτατη παρατηρητικότητα συνδιασμένη με ενσυνείδητη ευαισθησία επιλέγουν να εικονοποιούν τις μεταιχμιακές διαστάσεις ενός μαγικού ρεαλισμού.»
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου.

    Σεπτεμβρίου 14, 2010 στο 4:58 ΠΜ

  6. Λεόντιος Πετμεζάς

    10.

    Ο Λεόντιος ΠΕΤΜΕΖΑΣ στη Θεσσαλονίκη

    Η έκθεση διαρκεί από 13-30 Ιουλίου 2010 στο Κέντρο Ιστορίας της Θεσσαλονίκης,Μέγαρο Μπίλλη στη πλατεία Ιπποδρομίου.

    Εγκαινιάζετε από το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ Βασίλειο Παπαγεωργόπουλο τον Πρόεδρο κ Απόστολο Βειδαζέ και το Συμβούλιο του Α ‘Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης η έκθεση της διακεκριμένης καλλιτέχνιδας Καλλιρόης Χουσιάδα. Με το εικαστικό έργο της έχουν ασχοληθεί ειπιφανείς ιστορικοί και άνθρωποι της τέχνης. O Ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει μελετήσει τις εικαστικές καταθέσεις της και θα προσεγγίσει θεωρητικά το έργο της επισημαίνει πως: »Η εννοιακή τεχνοτροπία της Καλληρόης Χουσιάδα ονοματογραφεί ιμπρεσιονιστικές αντιπαραθέσεις του χρώματος και του σχεδίου με μια άψογα δομημένη τεχνική που αποκαλύπτει και επισημαίνει την άριστη γνώση της στη χρήση των υλικών . Μοιράζοντας την απόδοση της ανάμεσα στην έκφραση των αναζητήσεων και τις εκλεπτυσμένες συλλήψεις αναπτύσσει ιδεογραφίες παράλληλα με μια διττή και διάτρητη σύνθεση που υπερασπίζεται διακριτικά. Με απόλυτη συνέπεια διάστασης κάθε δραστηριότητα της έμπνευσης της στις μοναδικές σωματογραφίες του αφιερώματος και στις αλλες συνθέσεις εμπεριέχει μια κατάθεση με απαράμιλλη αισθαντικότητα . Απόρροια της διάθεσης αυτής είναι η αποτύπωση απόψεων για τα θέματα που τη συγκινούν ιδιαίτερα. Εικονογραφώντας τη φυσική κατάσταση της γυναικείας μορφής με προσωπικές εντάσεις και έμφαση στη τυπολογία προβάλλει διαφορετικές τάσεις για την πορεία του κλίματος που δημιουργεί. Εκφράζοντας καθαρά μια αίσθηση ζωής, πέρα από τα ανάλογα καθοριστικά πρότυπα που παρατηρεί. Στις αέναες σωματογραφίες της καταθέτει την δική της άποψη και προσέγγιση αποκαλύπτοντας την γνωριμία της με τη διακριτική παρουσία μιας θεωρητικής οντότητας που έντονα προσωπογραφεί . Τα εικαστικά εκπονήματα της Χουσιάδα είναι καταθέσεις ψυχής, ερωτισμού, θαυμασμού, αγάπης και ειλικρίνειας σε συνδυασμό με μια ευδόκιμη ανησυχία που ενορχηστρώνεται σε ενα εικαστικό λόγο λιτό και συνοπτικό. Στα πλαίσια ενός ιδιότυπου λυρισμού εμβόλιμα και ουσιαστικά με στέρεα νοήματα και μυσταγωγική χάρη θέτει την αναφορά της εξομολόγησης στη μελέτη για τη νοσταλγία της επανατένισης. Στον ευαίσθητο τομέα που έχει επιλέξει παρουσιάζει τεχνοτροπίες ανάλογα και αναντίρρητα με πρωτογενείς και αποκαλυπτικές παρεμβάσεις. Με ταχύτητα και ακρίβεια προβάλλει μια εξασκημένη σκέψη τονίζοντας πρώτιστα τους ρυθμούς διαφοροποίησης τη ρευστότητα και την απορρόφηση των πόρων που πραγματεύεται. Το περιεχόμενο και ο τρόπος διεξαγωγής των δεδομένων στη ζωγραφική της αποτελούν διαφορετικές παραμέτρους αλλά και ενιαίες κατηγοριοποιήσεις που αναμειγνύονται και κωδικοποιώνται σε σχηματισμένες ιδέες με αμεσότητα και αποτυπωση στη παρατήρηση. Αποκαλύπτουν την μύχια υλη μιας εντυπωσιακής φαντασμαγορίας που καταλήγει σε μια ερεθιστική ατμόσφαιρα. Ο τρόπος επιλογής της εκφραστικότητας από μέρος της κινητοποιεί έντονα την αισθητηριακή νόηση του θεατή σηματοδοτώντας ισοδύναμα τις εντυπώσεις του . Διαθέτοντας η δημιουργός οξύτατη παρατηρητικότητα συνδυασμένη με ενσυνείδητη ευαισθησία επιλέγει να ενοποιήσει μεταψυχικές όψεις με στάσεις εμπλουτισμένες απο θέαση και θέση. Αξιοποιεί την τομή της γραφής της και ενδυναμώνει διαγώνιες διαδρομές ενώ η προοπτική της συχνά μεταβιβάζεται σταδιακά σε συμπλέγματα με λήψεις που έχουν πρόσβαση στην ιχνηλασία της εμβάθυνσης που πραγματεύεται με ευκρίνεια . Ρυθμίζει αντανακλάσεις με την αλήθεια της αμεσότητας και την αναγνώριση της απτότητας . Χορηγοί επικοινωνίας της έκθεσης είναι :TV 100,FM100.

    Ωρες λειτουργίας:8.00-14.00 καθημερινά.

    Ιουλίου 10, 2010 στο 5:12 ΜΜ

  7. Λεόντιος Πετμεζάς

    Ο ιστορικός Τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επιμελήθηκε την εικαστική κατάθεση της Ηρώς Φραγκιουδάκη στο Ηρακλείο Κρήτης.

    Από τις 20-30 Ιουλίου 2010 διαρκεί η νέα έκθεση της διακεκριμένης ζωγράφου Ηρώς Φραγκιουδάκη στο χώρο τέχνης της Πύλης Αγ.Γεωργίου του Δήμου Ηρακλεί ου της Κρήτης.
    Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελήθηκε την έκθεση της εμπνευ σμένης δημιουργού επισημαίνει στο πολυτελή κατάλογο που εκδόθηκε πως :
    ‘’Οι πίνακες του αφιερώματος εκφράζουν την νοσταλγία της καλλιτέχνιδας και τις εικαστικές εμπειρίες που απεκόμισε στη διάρκεια των χρόνων.Με επιβλητική και μνημειώδη σε μέγεθος αρχιτεκτονική της θέτει τη πλοκή των όγκων και τα παιγχνι δίσματα του φωτός πάνω σε κάθετες επιφάνειες ενώ απομακρύνει την επιβολή της ύλης αποδίδοντας εικόνες της στιγμής. Ισοροπώντας με το περιβάλλον στο οποίο εχει ζήσει υποδεικνύει την εντυπωσιακή ομορφιά των αντιθέσεων με τη χρωματι κή γεωμετρία,το αφηρημένο παιγνίδι των αντανακλάσεων και εκθέτει το ρόλοτων σκιών μεταμορφώνοντας τους οικείους εκφραστικούς χώρους.
    Η ατμοσφαιρική οντότητα που δημιουργεί η εμπνευσμένη καλλιτέχνιδα καλύπτει έμμεσα με κινητικότητα κάθε τι που προσεγγίζει. Με παλμικότητα και εντυπωσια κή χροιά αντανακλάσεων η διαπραγμάτευση της στην απόδοση μέσα από σπάνιες αποκλίσεις ενέχει μια προχωρημένη εικαστικά ιδεογραφική αισθαντικότητα. Μέσα από ιδεογραφημένες συνταγές εκθέτει σχεδιαστικά μια δεξιοτεχνία με κατάρτιση φαντασιακή. Παραδίδοντας στο κοινό μια στέρεα νεωτεριστική και μεταμοντέρνα γραφή ιστορεί φιλτραρισμένους συνδυασμούς. Η κατασκευαστική αλήθεια της συνίσταται σε στάσεις που αποδίδουν ευρυματικότητα σε μια πλούσια ποικιλία υλικών. Περιγράφει συνειρμούς που ιδιοσημαίνουν μύθους ενώ παράλληλα ιχνη λατούν τη περιδιάβαση μέσα από τη παρέμβαση. Ακατάβλητα η κατάθεση της από τελεί μια περίπτωση για ενδότερη ανάλυση και ενδοσκοπική μελέτη. Το μεγαλείο της δυναμικότητας στις αποτυπώσεις της διαγράφεται και ενσαρκώνεται δικαιώ νοντας με διακριτικότητα την πλαστικότητα στις γραμμές .Με εμφανή απαλότητα αντιμετωπίζει κάθε φορμαρισμένη υφή με στόχο να την αναπλάσει μορφικά.’’
    H Ηρώ Φραγκιουδάκη εχει εκθέσει αρκετές φορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει βραβευτεί για τη παρουσία της στη τέχνη. Πινακες της κοσμούν γνωστές συλλογές .Με το εικαστικό έργο της εχουν ασχοληθεί πολλοί εγκριτοι ιστορικοί και θεωρητικοί τέχνης.
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του χώ ρου.

    Ιουνίου 25, 2010 στο 10:53 ΠΜ

  8. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει τις εκδηλώσεις τέχνης του ART WAYστη Δημοτική Πινακοθήκη του Αγ. Νικολάου Κρήτης.

    To Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών’’ART WAY ’’ ξεκινά τις παρουσιάσεις του στη νησιωτική Ελλάδα με πρώτο σταθμό τη Κρήτη από τις 5 ως τις 20 Iουνίου 2010 με την κατάθεση της τέχνης διακεκριμένων Ελλήνων και Διεθνών δημιουργών στη γνωστή Δημοτική Πινακοθήκη του Αγ. Νικολάου .
    Συνεχίζοντας το σημαντικό πολύχρονο ταξίδι του στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας φέτος παρουσιάστηκε με επιτυχία στις πόλεις Αθήνα, Καλαμάτα , Πά τρα και Θεσσαλονίκη ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα εμφανιστεί μετά τη Κρήτη στη Νάξο ,στη Πάτμο και στη Πάρο διανύοντας ενδιαφέρουσες διαδρομές που χαρά σσουν ένα σύγχρονο και μοναδικό τρόπο επικοινωνίας με το φιλότεχνο ευρύ κoι νό καθώς πραγματοποιούντε σε αυστηρά επιλεγμένους χώρους .
    Οι διαδοχικές σπονδυλωτές εκθέσεις του έχουν διάρκεια δύο εβδομάδων σε κάθε μέρος και εκθέτουν μόνο αυθεντικά έργα τέχνης που ταυτόχρονα προβάλλονται ψηφιακά στο site των πολιτιστικών γεγονότων του ART WAY.
    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που προλογίζει και ξεναγεί το κοινό σε όλες τις εκθέσεις του ΑRT WAY επισημαίνει πως :’’H οσμωτική μέθεξη που δη μιουργεί ο εικαστικός αυτός θεσμός προέρχεται από την εξέλιξη των θέσεων στην δημιουργία που τολμούν οι συγκεκριμένοι εξαίρετοι καλλιτέχνες. Είναι η πρώτη φορά που σε εκθέσεις συνυπάρχουν τόσες πολλές μορφές απόδοσης :ζωγραφική, γλυπτική, υαλογλυπτική, ξυλογλυπτική, ψηφιδωτά, φωτογραφία, κολάζ και συνθέ σεις που αξιοποιούν τομές ενδυναμώνοντας την αισθαντικότητα της προοπτικής . Οι συλλήψεις συνειδητοποιούν το θεατή παρέχοντας τη γνώση της απτότητας και τη σχετικότητα στην υφή κάθε ματιέρας. Σε κάθε έκθεση αρκετοί συμμετέχουν με διαφορετικά έργα τους ενώ ανανεώνονται οι συμμετοχές που πάντα επιλέγοντε από επιτροπή κορυφαίων ιστορικών τέχνης και πνευματικών ανθρώπων. Οι πρωτό τυποι ρυθμοί για την Ελλάδα τουλάχιστον του ART WAY εχουν σταθεί παράδει γμα και έναυσμα για τη δημιουργία παρόμοιων εκθέσεων και αποτελούν σχολή προσέγγισης και προβολής του σύγχρονου δημιουργού. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως με τα δρώμενα υπεροχής του ART WAY ασχολούντε συχνά τα Ελληνικά αλλά και τα Διεθνή ΜΜΕ’’.
    Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση της Κρήτης είναι οι:
    ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ,ΑΛΙΜΠΡΑΝΤΗ ΒΙΚΥ, ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΗ ΤΑ ΞΙΑΡΧΟΥΛΑ , ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΛΕΝΗ ,ΒΡΑΝΑ ΓΙ ΟΥΛΗ ,ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ,ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΚΗΣ , ΖΑΓΟΡΙΤΗ ΕΥΜΟΡΦΙΑ,ΖΓΕΜΠΑ ΚΑΙΤΗ , CANELLIS CATERINA , ΚΑΜΠΡΗ ΕΙΡΗΝΗ,
    ΚΑΠΠΕ ΣΤΑΜΑΤΙΑ, KAΡΑΚΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ,ΚΑΡΛΟΥ ΑΛΙΚΗ, ΚΙΟΥ ΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΚΟΛΙΠΕΤΣΑ ΒΙΚΥ , ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ,ΛΕΟΥΣΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΜΠΑΊΡΑΚΤΑΡΗ-ΜΠΑΛΑΓΙΑΝΝΗ ΑΝΘΗ, ΜΙΧΑΛΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ , ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΚΩΝΝΟΣ , ΝΑΣΙΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ,ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ , ΠΕΛΕΚΙΔΟΥ ΕΥΑ,ΠΑΠΑ ΙΩΑΝΝΟΥ ΕΛΕΝΗ , ΠΑΠΑΊΩΑΝΝΟΥ ΠΗΝΕΛΟ ΠΗ , ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ , ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ,ΠΟΥΛΙΟΥ ΑΡΙΑΔΝΗ , ΡΟΥΠΑ ΚΑ ΛΙΑΝΝΑ, ΣΑΒΕΡΙΟ -PATRIC IMMER LANDE RIC, ΣΑΛΑΧΑΣ ΑΝΤΩ ΝΗΣ ,ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ,ΣΑΡΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ,ΤΣΙΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ , ΦΙΛΙ ΠΠΟΥ ΛΙΛΙΑΝ,ΦΡΑΓΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ , ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥ Η , ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ -ΧΡΟΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ .
    Τιμώμενος καλλιτέχνης τηςπαρούσας έκθεσης είναι o ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΜΠΟΤΗΣ.
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του χώρου.

    Ιουνίου 3, 2010 στο 7:53 ΠΜ

  9. Λεόντιος Πετμεζάς

    4.

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει τα φετινά Δρώμενα τέχνης και Πολιτισμού στη Παλλήνη.

    Συνεχίζοντας το ενδιαφέρον ταξίδι του στα δρώμενα της υψηλής τέχνης το Διεθνές Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου της Ανδρου παρουσιάζει στα πλαισια του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αττικής στο γνωστό χώρο τέχνης »INVEST» της οδού Τήνου και Παλλάδος στη Παλλήνη την έκθεση ’’Η τέχνη του Αιγαίου τα ξιδεύει ‘’που διαρκεί από 26-30 Μαίου 2010 και διοργανώνεται από το Πολιτιστι κό Σύλλογο »ΤΟ ΣΚΟΥΜΠΙ» της Ανδρου, τον Γιώργο και την Ειρήνη Μαμάη . Το εξαίρετο συμβάν που προεκτείνεται κάθε χρόνο σε περισσότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους και σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού συνεχίζει τη γόνιμη και εποικοδομιτική πορεία της πολιτιστικής ανέλιξης της σύγχρονης τέχνης στη περιφέρεια θεωρείτε από τα Ελληνικά και Διεθνή ΜΜΕ το μοναδικό σημαντικό εικαστικό γεγονός που συντελείτε τα τελευταία χρόνια.
    Την εικαστική κατάθεση της έκθεσης θα προσεγγίσει θεωρητικά τη βραδιά των εγκαινίων ο συνεργάτης του Φεστιβάλ-ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που παρατηρεί μεταξύ άλλων :‘’Πρόκειτε για μια σημαντική σπονδυλωτή παρέμβαση και δράση αναγκαιότητας για την εικαστική προσέγγιση που ως αξιοσημείωτο hapening παραθέτει τις ομοιότητες και τις διαφορές που προκύπτουν από τις υπάρχου σες τεχνοτροπίες μέσα από αρχαιοπρεπείς συνδυασμούς ,επιμηκείς διαγραμμώσεις, βιωματικές προσμίξεις και μεθοδευμένες αποκρυσταλώσεις. Η σκιαγραφημένη πραγματικότητα στα παρόντα εκθέματα παραθέτει μια μνήμη που πυροδοτεί και μεταδίδει εικονίσεις ενώ προσδιορίζει την εμπεριστάτωση μέσα από τα συστατικά ενός συλλογικού υποσυνείδητου που ενεργειακά και δομημένα απευθύνεται στην εντρύφυση του κοινού σε ενα ανεξάντλητο φάσμα ερεθισμάτων. Η διαπραγμάτευ ση στο συγκεκριμένο event αποτελεί πομπό και δέκτη μιας προχωρημένης ιδεογρα φικής αίσθητικής που βασίζεται στη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη χαλκογραφία ,την αγιογραφία , τη performans και άλλες μορφές απόδοσης.
    Το καθαρά προσωπικό στυλ των δημιουργών με διάχυτη ακτινοβολία μεταφέρει ατέρμονα εντάσεις, διαδικασίες και διαβήματα σε μια άποψη με πληρότητα και εκλεκτιστικό διαλογισμό με ελεύθερη αλλά ενδεικτική θεματολογία.’’
    Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένοι από καλλιτεχνική επιτροπή πίνακες των καταξιωμένων Ελλήνων και διεθνών δημιουργών: Γιούλης Ράνιου, Ειρήνης Μαμάη, Λεόντιου Πετμεζά ,Εφης Ρουσογιαννάκη, Στέλλας Πέτροβα, Μαρίβα Ζαχά ρωφ, Ευγενίας Μαστοράκη, Ιουλίας Τριανταφύλλη, Κατερίνας Χριστοπούλου, Αθηνάς Πέτρου,Καρατζιούνη, Γκέρτα Καζάκου,Βενετίας Τσατίρη,Νάσιας Παπανικολάου, Αναστασίας Βαμβακίδη ,Κυριακής Μούζου ,Αννας Πολυκανδριώτη ,Βασιλικής Βεβελέκα- Φωτίου, και Κατερίνας Υφαντή .
    Επίσης με εικαστικά επιτεύγματα τους συμμετέχουν στην έκθεση παιδιά με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερες ικανότητες από το Δήμο Πάρου.
    Το Φεστιβάλ του Αιγαίου στη μακρόχρονη πορεία του είναι από τους λίγους εικα στικούς θεσμούς της Ελλάδας που έχει αναδείξει αρκετούς νέους δημιουργούς και βέβαια έχει ασχοληθεί με πολλούς αναγνωρισμένους ενώ κινείτε διαρκώς σε διεθνή Επίπεδα με εκθέσεις ανα τον κόσμο όπως το περσινό καλοκαίρι που παρουσιάστη κε στο Μόντρεαλ του Καναδά. Θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι ο μόνος εικαστικός θεσμός της Ελλάδας που έχει τη δυνατότητα ανανέωσης του υλικού από εκθεση σε έκθεση λόγω του μεγάλου αριθμού των καλλιτεχνών που τον απαρτίζουν αλ λά και της προσωπικής διάθεσης τους να δημιουργούν καινούργια έργα . Για τις εκθέσεις του Φεστιβάλ εχουν γράψει εγκωμιαστικά σχόλια επιφανείς Ιστορικοί τέχνης όπως ο Δημήτρης Παπαστάμος, ο Αλέξανδρος Ξύδης, η Αγγέλα Ταμβάκη,ο Αγγελος Προκοπίου, ο Νίκος Αλεξίου,ο Βάσος Κουντουρίδης,η Ελένη Βακαλό και οι ζωγράφοι Γιάννης Μόραλης, Νίκος Χατζηκυράκος Γκίκας και πολλοί άλλοι.
    Τη φετινή θερινή περίοδο η έκθεση του Φεστιβάλ εκτός από τα νησιά του Αιγαίου θα παρουσιαστεί στη Διεθνή Συνάντηση Εικαστικών Τεχνών στη Βουλγαρία στη Κωνσταντινούπολη στα πλαίσια της ανακήρυξης της ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και στην Αμερική στη Νέα Υόρκη.
    Η παρούσα έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου Τέχνης .

    Μαΐου 24, 2010 στο 8:36 ΜΜ

  10. Λεόντιος Πετμεζάς

    O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα παρουσιάσει την νέα έκθεση του Εικαστικού Φεστιβάλ του Αιγαίου στη Πάρο.

    Aπό το νησί της Πάρου ξεκινά φέτος το Διεθνές Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου που τα δρώμενα της υψηλής τέχνης του το περσινό καλοκαίρι μετά τις επιτυχη μένες παρουσιάσεις σε μεγάλες πόλεις και σε νησιά του Αιγαίου έφτασαν μέχρι το Μόντρεαλ του Καναδά.
    Η φετινή πρώτη έκθεση με τίτλο ’’Η τέχνη του Αιγαίου ταξιδεύει ‘’που διαρκεί από 8-12 Μαίου 2010 διοργανώνεται από το Πολιτιστικό Σύλλογο »ΤΟ ΣΚΟΥ ΜΠΙ» της Ανδρου, τον Γιώργο και την Ειρήνη Μαμάη και με την ευγενική χορη γία του Δήμου Πάρου θα φιλοξενηθεί στο χώρο τέχνης »Αγ.Αθανάσιος» στη Να ουσα της Πάρου. Πρόκειτε για μια σημαντική σπονδυλωτή παρέμβαση και δράση αναγκαιότητας της εικαστικής προσέγγισης. Το αξιοσημείωτο hapening παραθέτει τις ομοιότητες και τις διαφορές που προκύπτουν από τις υπάρχουσες τεχνοτροπίες μέσα από αρχαιοπρεπείς συνδυασμούς ,επιμηκείς διαγραμμώσεις, βιωματικές προ σμίξεις και μεθοδευμένες αποκρυσταλώσεις.
    Στο σημαντικό και εξαίρετο συμβάν που ξεπερνά τα όρια του Αθηναικού Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών και προεκτείνεται κάθε χρόνο σε ολο και περισσότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους συνεχίζεται η γόνιμη και εποικοδομιτική πορεία της πολιτι στικής ανέλιξης της σύγχρονης Τέχνης .
    Την εικαστική κατάθεση της έκθεσης θα προσεγγίσει θεωρητικά τη βραδιά των ε γκαινίων ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που παρατηρεί μεταξύ άλλων :
    ‘’Πρόκειτε για εικόνες δράσεων που αρχιτεκτονικά συνδέουν άρρηκτα και έμμεσα την ιστορικότητα με την υποβλητική επιστέγαση των συμβόλων της διευθέτησης. Η σκιαγραφημένη πραγματικότητα στα παρόντα εκθέματα παραθέτει μια μνήμη που πυροδοτεί και μεταδίδει εικονίσεις ενώ προσδιορίζει την εμπεριστάτωση σε άμ μεσους κώδικες σημαινόντων μεσα από τα συστατικά ενός συλλογικού υποσυνεί δητου που ενεργειακά και δομημένα απευθύνεται στην εντρύφυση του κοινού σε ενα ανεξάντλητο φάσμα ερεθισμάτων.
    Η διαπραγμάτευση στο συγκεκριμένο event αποτελεί πομπό και δέκτη μιας προχω ρημένης ιδεογραφικής αίσθητικής. Με εικονογραφημένες συνταγές εκθέτει ονομα τογραφικές αξίες οπως το σχέδιο και το χρώμα που με δεξιοτεχνία κατατάσουν τη γραφή στην αναγνώριση του φαντασιακού.
    Η αυθεντικότητα στη δομή των συνθέσεων εκφράζει μια σύνδεση που προϋποθέτει τη συνείδηση του παραστατικού και τη διεργασία μιας προσφοράς με πρακτική από δοση προοπτικής. Με αμεσότητα τονίζει αποτελεσματικά τη ποιοτική τονικότητα και την αισθαντική τελείωση. Προκαλώντας μια ιδιομορφία με αρτιότητα προχωρά σε καθοριστικές διατάξεις με χαρακτήρα. Με ασίγαστο πάθος και στόχευση φέρνει σε πρώτο πλάνο την εποπτικότητα των στιγμών.
    Το καθαρά προσωπικό στυλ με διάχυτη ακτινοβολία μεταφέρει ατέρμονα επιτεύ γματα που εντάσουν διαδικασίες και διαβήματα σε μια ενδιαφέρουσα αναμφίβολα άποψη με πληρότητα και εκλεκτιστικό διαλογισμό με ελεύθερη αλλά ενδεικτική θε ματολογία.’’
    Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένοι από καλλιτεχνική επιτροπή πίνακες των καταξιωμένων και επιφανών καλλιτεχνών: Γιούλης Ράνιου, Ειρήνης Μαμάη, Λεό ντιου Πετμεζά, Ανδριανής Κολίτσα, Κατερινας Αποστολιάδου, Μαρίας Κοττά, Και της Παπανδρέου, Ελένης Βραχάτη, Αναστασίας Φερσέλη, Δανάης Γραμμένου, Ελέ νης Κατσούλα-Κορωναίου ,Εφης Ρουσογιαννάκη, Γιάννη Φυτίλη, Σπύρου Πηλι ούνη.
    Τα επιτεύγματα τους παραπέμπουν σε δημιουργίες των Μπουζιάνη, Λύτρα, Παρθέ νη, Τσαρούχη, Μόραλη, Γαίτη, Παπαλουκά, Γκίκα και άλλων διακεκριμένων δημι ουργών.
    Το Εικαστικό Φεστιβάλ του Αιγαίου στη μακρόχρονη πορεία του είναι από τους λίγους εικαστικούς θεσμούς που έχει αναδείξει αρκετούς νέους δημιουργούς και βέβαια έχει ασχοληθεί με πολλούς αναγνωρισμένους.
    Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά τις ώρες λειτουργίας του Κέντρου Τέχνης του Δήμου Πάρου.
    H επόμενη παρουσίαση της έκθεσης έχει προγραμματιστεί να γίνει σε γνωστό χώ ρο τέχνης της Παλλήνης . Τη θερινή περίοδο η έκθεση εκτός από τα νησιά του Αιγαίου θα παρουσιαστεί σε Διεθνή Συνάντηση Εικαστικών Τεχνών στη Βουλγα ρία και στη Κωνσταντινούπολη στα πλαίσια της ανακήρυξης της ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

    Μαΐου 4, 2010 στο 4:39 ΠΜ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s