ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

OXI ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΩΝ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ


Oχι στην περικοπή των αποζημιώσεων στην άγονη γραμμή κατά 10% λέει η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας. Ο πρόεδρός της κ. Απ. Βεντούρης επισημαίνει ότι η επόμενη επιλογή της περικοπής δρομολογίων σε εκείνους που δεν θα δεχθούν μειώσεις στα μισθώματα που προαναγγέλλει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκης εκλαμβάνεται ως «έμμεση απειλή» εκ μέρους των εταιρειών που μετέχουν στις δημόσιες ακτοπλοϊκές συνδέσεις.

Την ίδια ώρα αυξάνονται ημέρα με την ημέρα οι αντιδράσεις των εκπροσώπων των μικρών ακτοπλοϊκών εταιρειών για την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να περικόψει τις επιδοτήσεις των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, ενώ αντιδράσεις υπάρχουν και για τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής η οποία προαναγγέλλει περικοπή δρομολογίων στην περίπτωση κατά την οποία οι εταιρείες δεν συμφωνήσουν στην περικοπή των δαπανών κατά 10%.

Ηδη οι περισσότερες επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας και κυρίως οι μικρές που εξυπηρετούν μικρά και απομακρυσμένα νησιωτικά συμπλέγματα, σε πρώτη φάση αρνούνται να συζητήσουν είτε περικοπή των επιδοτήσεων είτε περικοπή των δρομολογίων, στην περίπτωση όμως που στον διάλογο ο οποίος ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη με τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δεν εξευρεθεί λύση, τότε μελετούν ως πιθανότερη λύση την περικοπή δρομολογίων, ελπίζοντας ότι οι τοπικές κοινωνίες θα είναι αυτές που θα αντιδράσουν πρώτες σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ο κ. Βεντούρης πάντως σε επιστολή του προς τον κ. Σηφουνάκη επισημαίνει τους κινδύνους που υποκρύπτει η απόφαση αυτή και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο κλάδος της ακτοπλοΐας ήδη διέρχεται μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο η οποία καθιστά αβέβαιο το μέλλον της επιβίωσης του κλάδου όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Αυτή η άθλια οικονομική κατάσταση των πλοιοκτητριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα, προσθέτει, την κατάσχεση 20 επιβατηγών πλοίων, την αποεπένδυση από την Ελλάδα δύο ακόμη πλοίων, ενώ άλλα οκτώ πλοία του κλάδου αναζήτησαν μοντέλο επιβίωσης μέσω της ναυλώσεώς τους στο εξωτερικό.

Επιπρόσθετα, συνεχίζει, η διακίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων για το πρώτο τρίμηνο του 2010 παρουσιάζει πτωτική πορεία της τάξεως του 28%-32% έναντι του αντιστοίχου τριμήνου του έτους 2008, ενώ πρόσφατα αυξήθηκε κατά μία- δύο ποσοστιαίες μονάδες ο ΦΠΑ των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων (επιβάτεςοχήματα), την ίδια ώρα που οι τιμές των νέων ειδικών καυσίμων κίνησης των πλοίων της ακτοπλοΐας κινείται σε λίαν υψηλά επίπεδα.

Με αυτά τα δεδομένα, υπογραμμίζει ο κ. Βεντούρης, οι εταιρείες της ακτοπλοΐας που διατηρούν πλοία τους στις γραμμές δημόσιου συμφέροντος αδυνατούν να αποδεχτούν το αίτημά για μείωση κατά 10%.

Οσον αφορά την προειδοποίηση περί περικοπής των ήδη εγκεκριμένων δρομολογίων, την οποία η ΕΕΑ εκλαμβάνει ως έμμεση απειλή, ο κ. Βεντούρης επισημαίνει ότι αυτή η περικοπή θα περιορίσει περαιτέρω τον ελάχιστο αριθμό των εκτελούμενων δρομολογίων, γεγονός το οποίο θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ασφαλή και αδιαμφισβήτητη σύνδεση των αγόνων νησιών με τα μητροπολιτικά κέντρα τους, αλλά και την περαιτέρω υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας των νησιών μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s