ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΑΤΜΟΠΛΟΙΟ (ΚΑΝΟΝΙΟΦΟΡΟΣ) «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ» ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ


ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ

Κατεσκευάσθη το 1856 στην Αγγλία, υπό την εποπτεία του ναυπηγού του Ναυτικού Γ. Τομπάζη για τη συγκρότηση κρατικού στόλου της «Υπηρεσίας Ταχυδρομείων» του υπουργείου Εσωτερικών.

Ήταν ξύλινο και ελικοκίνητο. Το 1857 παρεχωρήθη στην «Ελληνική Ατμοπλοΐα»

Κατά την Κρητική επανάσταση του 1866 εξωπλίσθη με δυο μικρά πυροβόλα και πραγματοποίησε 9 ταξείδια με τους πλοιάρχους Ν. Σαχτούρη, Β. Ορλώφ, Ν. Αγγελκάρα.

Το 1868 πραγματοποίησε και άλλα 17 ταξείδια με τους πλοιάρχους Ν. Σουμερλή και Ν. Δρίβα.

Κατά τη διάρκεια αυτών των επιχειρήσεων. πολλές φορές κατεδιώχθη και εδέχθη πυρά από τουρκικά πολεμικά πλοία χωρίς ποτέ να πέσει στα χέρια τους ή να πάθει ζημιά.

Αργότερα, παρεχωρήθη στη «Νέα Ατμοπλοΐα» της Σύρου

Το 1916 ανετινάχθη κοντά στην Ίμβρο. Είναι άγνωστο αν τορπιλίσθηκε η προσέκρουσε σε νάρκη.

Η ονομασία ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ δεν είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σ’ άλλο πλοίο του ναυτικού.

Το Ατμόπλοιο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ είχε τα παρακάτω Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
    • Ολικό μήκος 47.5μ.
    • Μέγιστο πλάτος 6.6μ.
    • Βύθισμα 3.6μ.
    • Εκτόπισμα 310 τ.
    • Ταχύτης 11 κόμβοιΠροσθήκη εικόνας
  • ΠΡΟΩΣΙΣ
    • Ατμομηχανή 94 hp

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s