ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ


Την ανάγκη προσαρμογής του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας στο κοινοτικό δίκαιο τόνισε, για μία ακόμη φορά, ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης, στη συνάντηση που είχε χθες «σε πολύ καλό κλίμα» με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ, κ. Βεντούρης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕΝ, κατά τη συνάντηση ενημερώθηκε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης λεπτομερώς σχετικά με τα έγγραφα που απέστειλε η ΕΕΝ προς τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τα οποία προκύπτει η αντίθεση της εθνικής νομοθεσίας προς το ισχύον κοινοτικό δίκαιο.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ ενημέρωσε τον κ. Πάγκαλο για τα σοβαρά προβλήματα που βιώνει η «οικονομικά δοκιμαζόμενη ακτοπλοΐα», εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσεως, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα το τελευταίο οκτάμηνο την πτώχευση εταιρειών, οι οποίες διαχειρίζονταν αρκετά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, ενώ λίγα επιβατηγά πλοία ναυλώθηκαν στο εξωτερικό, προκειμένου να επιβιώσουν.

Κατά τη συνάντηση, τονίστηκε ότι η ακτοπλοΐα είναι ο φορέας που ενώνει την άσκηση της εθνικής πολιτικής και της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας, προκειμένου να υλοποιείται συνεχώς και αδιαλείπτως η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Στη συνέχεια, δηλώθηκε ότι η νησιωτικότητα της Ελλάδας και η ανάπτυξη του τουρισμού είναι θέματα και προτεραιότητες άμεσα συνυφασμένα με την επιβίωση και λειτουργία της ακτοπλοΐας.

Ο κ. Βεντούρης δήλωσε ότι η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας θα συνδράμει κάθε κρατική προσπάθεια που αποσκοπεί στην εξυγίανση του εθνικού νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, ώστε αυτό να εναρμονισθεί με το ισχύον από ετών ευρωπαϊκό δίκαιο για τις ενδομεταφορές.

Επισημαίνεται ότι το πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας καθορίζεται από το νόμο 2932/2001, ο οποίος είχε καταρτισθεί από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστο Παπουτσή.

Στη συνέχεια, επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας έγιναν ορισμένες προσαρμογές, όπως η απελευθέρωση των ναύλων στις περισσότερες γραμμές της χώρας, ωστόσο ο βασικός κορμός και η φιλοσοφία του δεν άλλαξε.

Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στις επίσημες τοποθετήσεις της για το θέμα, δεν αρνήθηκε την ανάγκη αλλαγών, τονίζοντας ότι και οι συνθήκες έχουν αλλάξει σημαντικά από την εποχή ψήφισης του νόμου, με την ταυτόχρονη όμως, όπως είπε, προστασία της απασχόλησης.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

  • Απελευθέρωση των συνθέσεων. Μείωση της πληρότητας σε προσωπικό χωρίς την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων. Δηλαδή οι ναυτικοί που θα απομείνουν θα δουλεύουν περισσότερο για να καλύψουν το κενό χωρίς να αμείβονται. Πλήρωμα κουρασμένο. Οι εταιρείες προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν βγάζοντας τα Πληρώματα, ανάλογα με την κρίση τους κάθε λίγο, σε υποχρεωτικές άδειες. Ο ναυτικός όταν βγαίνει σε άδεια δεν αμείβεται αλλά απολύεται με πλήρη εξόφληση αμοιβών και υπόκειται στην κρίση της εταιρείας εάν θα τον επαναπροσλάβει. Δηλαδή πλήρωμα αποκαρδιωμένο. Στο ναυάγιο του Σαμίνα οι επιβάτες κατήγγελλαν συνεχώς την αδράνεια που επέδειξε το πλήρωμα, στη διαδικασία εγκατάλειψης του πλοίου, αλλά για κάποιους αυτό, όπως και οι ανθρώπινες ζωές, δεν μετράει, μετράει μόνο πόσα θα βγάλει ο μέτοχος στο τέλος της χρήσης για να βαθμολογήσει ανάλογα τον καλό Μάνατζερ.
  • Απαγόρευση επέμβασης του κράτους στα δρομολόγια – απελευθέρωση δρομολογίων. Αυτό σημαίνει ότι το κράτος δεν θα μπορεί να επέμβει στον καθορισμό των δρομολογίων, τινάζοντας στον αέρα την αξιοπιστία των τακτικών συνδέσεων με τα μη κερδοφόρα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τα μη κερδοφόρα νησιά είναι το καλοκαιρινό παράδειγμα της εταιρείας Blue Star όταν προκειμένου να πάρει την επιδότηση της Θεσσαλονίκης το πλοίο της ΔΙΑΓΟΡΑΣ, επιμήκυνε το δρομολόγιο του πλοίου περισσότερο από 24 ώρες, στην πράξη που πάντα διαφέρει από την θεωρεία για πολύ περισσότερο, ανατρέποντας κατά πολύ την καθημερινή και τακτική ανταπόκριση με τα νησιά. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σε ολοκαίνουργιες ξενοδοχειακές μονάδες (που πάντα γεμίζουν πρώτες) νησιών της άγονης γραμμής, το περασμένο καλοκαίρι Αύγουστο μήνα οι καθαρίστριες πήγαιναν στο Πειραιά για προσωπικά ψώνια.

ΚΑΙ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΠΟΝΤΑΙ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s