ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ – ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ


Tην αναμόρφωση του συστήματος των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα και εν γένει του μεταφορικού κόστους προς τα νησιά, προανήγγειλε η υπουργός Οικονομίας – Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη μιλώντας σε παραγωγικές τάξεις των Κυκλάδων.

Η υπουργός ανέφερε συγκεκριμένα ότι το ζήτημα της προσπελασιμότητας είναι σημαντικό για την ανάπτυξη των νησιών γι’ αυτό τον λόγο εξετάζεται τι θα πρέπει να γίνει με το υψηλό κόστος της ακτοπλοΐας.

Η ίδια ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο μήνα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με την εισαγωγή της έννοιας του μεταφορικού ισοδύναμου και τη χρήση του ως μέσο επιδότησης, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί με κοινοτικούς πόρους η κατασκευή αλλά και αγορά ακτοπλοϊκών πλοίων. Το ΥΠΟΙΑΝ ενδιαφέρεται κυρίως να συνδυάσει το μεταφορικό ισοδύναμο με τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας.

Εως 100 εκατ. 
Το 2009 το κόστος για την επιδότηση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προκειμένου να καλυφθούν τα «άγονα νησιά» ανήλθε τα 45 ? 50 εκατ ευρώ, ενώ για το 2010 έχει προϋπολογισθεί στα 60 εκατ. ευρώ με ανώτατη οροφή στα 100 εκατ. ευρώ, στην περίπτωση που όλα τα επιδοτούμενα πλοία ανήκουν στην πρώτη κατηγορία.

Η κρατική δαπάνη για την κάλυψη των άγονων γραμμών αυξήθηκε σημαντικά μετά το 2002 με την κατάργηση των αδειών σκοπιμότητας και την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ένα μέρος από το κόστος των επιδοτήσεων, περίπου 10 ? 15 εκατ. ευρώ ετησίως καλύπτεται από το ειδικό τέλος του 3% που επιβαρύνει κάθε εισιτήριο της ακτοπλοΐας.

Μετά το 2005 με την κατάργηση του πλαφόν για την οικονομική θέση και τα οχήματα, τα εισιτήρια των πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα οι τοπικές κοινωνίες των νησιών να εξεγείρονται για το ακριβό κόστος μεταφοράς των προϊόντων τους και διακίνησης των επιβατών.

Οι ακτοπλόοι 
Οι επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας μέσω των φορέων που τις εκπροσωπούν έχουν προτείνει, από την πλευρά τους, για τη μείωση των ναύλων την κατάργηση όλων των τελών υπέρ τρίτων στα εισιτήρια και τη μείωση του ΦΠΑ.

Ενδιαφέρον για την κατασκευή ή αγορά πλοίων που θα δρομολογηθούν στις εσωτερικές γραμμές έχουν εκδηλώσει μέχρι τώρα η ΝΕΛ και ο όμιλος της ΑΝΕΚ, ενώ ο όμιλος της Attica έχει παραγγείλει ήδη δύο επιβατηγά – οχηματαγωγά στην Νότια Κορέα, τα οποία θα παραλάβει το 2011 και το 2012, προκειμένου να τα δρομολογήσει στις Κυκλάδες.

Η ΝΕΛ και όμιλος της ΑΝΕΚ έχουν δηλώσει ότι θα προχωρήσουν σε αντικαταστάσεις πλοίων τους στις προσφορές τους για τη σύναψη πολυετών συμβάσεων με το Δημόσιο για την κάλυψη άγονων γραμμών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s