H ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Φ/Γ ASTYPALEA ΣΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ (ΔΙΩΡΥΓΑ ΣΟΥΕΖ)


Στις 22 Δεκεμβρίου του 1959, το ελληνικό φορτηγό πλοίο, ASTYPALEA (Αστυπάλαια), στην πορεία του προς την Ερυθραία προερχόμενο από την Χάιφα του Ισραήλ, με φορτίο τσιμέντου, κατά τη διέλευσή του από τη διώρυγα του Σουέζ, δεσμεύτηκε από τις Αιγυπτιακές αρχές. Το φορτίο κατασχέθηκε.

Το παραπάνω συμβάν ήταν ένα από τα γεγονότα παρεμπόδισης πλοίων με φορτία που προέρχονταν ή προορίζονταν για το Ισραήλ μέσω της διώρυγας του Σουέζ, από τις Αιγυπτιακές αρχές, και που οδήγησαν στον πόλεμο των 7 ημερών μεταξύ Ισραήλ και Αιγύπτου.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΟΥ ΙΣΡΣΑΗΛ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Ο.Η.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ

<<Με το τέλος του πολέμου Σινά και μέχρι το Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Αίγυπτος απέφευγε την παρεμπόδιση φορτίων του Ισραήλ μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Οι πράξεις παρεμβολών επανελήφθησαν από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους και γίνονται όλο και πιο συχνές, παρεμβολές για τις οποίες η Κοινωνία των Εθνών έδειξε αδιαφορία και αδυναμία να διασφαλίσει την αρχή της ελεύθερης διέλευσης στην πράξη χωρίς καμία εξαίρεση.

Η αυξανόμενη ένταση των προκλήσεων γίνετε σαφής από τον ακόλουθο κατάλογο πλοίων που παρενοχλήθηκαν από τους Αιγυπτίους:

  1. Στις 09/03, το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΝΩΛΗΣ ακινητοποιήθηκε. Αφού κατασχέθηκε το φορτίο του το πλοίο απέπλευσε.
  2. Στις 17/03, το υπό σημαία Δ. Γερμανίας πλοίο LEALOTT ακινητοποιήθηκε. Αφού κατασχέθηκε το φορτίο του το πλοίο απέπλευσε.
  3. Στις 21/05, το υπό σημαίας Δανίας πλοίο INGE TOFT ακινητοποιήθηκε. Ο Δανός Πλοίαρχός του αρνήθηκε να αποδεχθεί το αίτημα των Αιγυπτιακών αρχών για κατάσχεση του φορτίου του και το πλοίο τέθηκε υπό κράτηση. Από τότε παραμένει δεσμευμένο.
  4. Στις 16/06, το υπό σημαία Παναμά πλοίο NORD ακινητοποιήθηκε. Έμεινε ακινητοποιημένο για 2 ημέρες.
  5. Στις 28/10, το υπό σημαία Δ. Γερμανίας πλοίο NODISTOR ακινητοποιήθηκε. Το φορτίο του κατασχέθηκε και το πλοίο συνέχισε την πορεία του για το Τζιμπουτί μετά από 3 ημέρες χωρίς φορτίο.

Όλα αυτά τα πλοία προέρχονταν από την Χάιφα.

Όλους αυτούς τους μήνες που πέρασαν από τότε που το INGETOFT ήταν υπό κράτηση και έγινε η πρώτη διαμαρτυρία, ο Κος Dag Hammarskjold, γενικός Γραμματέας του Ο.Η.Ε., έκανε ορισμένες προσπάθειες για να εξασφαλίσει την ελεύθερη διέλευση φορτίων που προέρχονταν από το Ισραήλ, από την διώρυγα του Σουέζ. Μετά τις προσπάθειες αυτές ο Γενικός Γραμματέας συνεργαζόμενος με τις Αιγυπτιακές αρχές, είπε ότι είχε λόγους να πιστεύει ότι το Ισραήλ θα δεχόταν να στέλνει φορτία που εξήγαγε μέσω της διώρυγας, στην κυριότητα του αγοραστή (FOB), καθώς και για προϊόντα που εισάγει μέσω της διώρυγας, στην κυριότητα του πωλητή (CIF). Οι αρχές της Αιγύπτου, είπε ότι θα δεσμευθούν ότι δεν θα παρεμποδίζουν τα φορτία αυτά. Προσεταιρίζοντας και διάφορα άλλα μέρη για την πρόταση αυτή, άρχισε την προσπάθεια να μας πείσει να την αποδεχθούμε.

Η Κυβέρνηση του Ισραήλ δεν πρόκειται να αποδεχθεί να της υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο θα κάνει τις συναλλαγές του εμπορίου της ο καθένας, εισάγοντας αθέμιτες διακρίσεις εις βάρος του κράτους του Ισραήλ. Καλό θα ήταν αυτοί που κάνουν τις προτάσεις αυτές, να κάνουν άλλο ένα βήμα εμπρός και να συμφωνήσουν την επιστροφή στο Status Quo που υπήρχε πριν δημιουργηθούν τα γεγονότα αυτά, στην αρχή του τρέχοντος έτους. Ο καθένας που συνιστά στην κυβέρνηση του Ισραήλ να αποδεχθεί τέτοιες λύσεις, γνωρίζοντας ότι είναι αντίθετες προς το παγκόσμιο νομικό καθεστώς, ισχυρίζεται ότι θα ήταν καλύτερα να δούμε τα αποτελέσματα της εφαρμογής στην πράξη. Δεν πειθόμαστε από τέτοιες ενέργειες γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται για τίποτε άλλο εκτός από έναν σχεδιασμένο ελιγμό της κυβέρνησης του Καϊρου, για να παραπλανήσει τους φίλους του Ισραήλ, να δημιουργήσει την εντύπωση της μετριοπάθειας με συμβιβαστικές λύσεις για την συμφωνία άνομων ρυθμίσεων για την διέλευση από την διώρυγα. Τελικά μη θέλοντας να απογοητεύσουμε τις φιλικά προς εμάς προσκείμενες κυβερνήσεις αποφασίσαμε να στείλουμε το Ελληνικό πλοίο ASTYPALEA, με τις προϋποθέσεις που συνιστώνται, από αυτά τα φιλικά μέρη. Και να που σήμερα τα πράγματα έγιναν όπως εμείς είχαμε προειδοποιήσει ότι θα συμβούν. Το Ελληνικό πλοίο ASTYPALEA, ήταν φορτωμένο με 400 τόνους τσιμέντου με κυριότητα στο όνομα του αγοραστή (FOB). Ακούσαμε αυτούς πους μας πρότειναν αυτή τη οδό να λένε ότι είχαμε φτάσει στο σημείο της μετριοπάθειας και ότι ήταν πεποίθηση τους ότι το φορτίο θα περάσει . Στείλαμε τα στοιχεία του πλοίου και τα στοιχεία του φορτίου στο Γενικό Γραμματέα, καθώς και την ημερομηνία αναχώρησης και ήμασταν σε συνεχή επαφή μαζί του.

Η πρώτη είδηση της σύλληψης του πλοίου δόθηκε από ανταποκριτές πρακτορείων ειδήσεων όλου του κόσμου στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο. Ακόμη και όταν η σύλληψη και η αναχώρηση του πλοίου έγινε γνωστή, απείχαμε, μέχρι εκείνη τη στιγμή, από κάθε επίσημη αντίδραση. Σκοπός της αυτοσυγκράτησης μας αυτής ήταν, να μπορέσει ο Γενικός Γραμματέας να διαπιστώσει το εντελώς δικαιολογημένο αίτημα του Ισραήλ για ελεύθερη διέλευση από την διώρυγα. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει λόγος να διατηρούμε τη σιωπή μας. Τα γεγονότα είναι σαφή. Όλοι εκείνοι που εμφανίζονται με τέτοια ατελείωτη υπομονή με τον Αιγύπτιο Δικτάτορα Νάσσερ και τοποθετούνται με απεριόριστη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του, πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν προδοθεί. Πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουν ότι ο Αιγύπτιος Δικτάτορας δεν είναι αξιόπιστο πρόσωπο. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Αιγύπτιος Δικτάτορας Νάσσερ έχει παραβιάσει τις υποσχέσεις του, ακόμη και όταν τις έδωσε σε αυτούς που ήταν πρόθυμοι να τον βοηθήσουν. Υπάρχουν περιπτώσεις που παίζει ψευδή ρόλο ξανά και ξανά…

Θα επιμείνουμε στον αγώνα μας για ελεύθερη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ καθώς και για την εξασφάλιση του δικαιώματος αυτού.

Η παραβίαση του δικαιώματος του ενός Έθνους είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην παραβίαση των δικαιωμάτων και των άλλων Εθνών.

Σε κάθε περίπτωση, το Ισραήλ δεν είναι διατεθειμένο να είναι το θύμα μιας πολιτικής κατευνασμού σε κάθε τομέα άρνησης, συμπεριλαμβανομένης της ελευθερίας της διέλευσης της διώρυγας του Σουέζ.>>

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

GOLDA MEIR

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s