ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Η e-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΛΑΞΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του γραφείου Price water house Coopers, (δημοσιεύθηκε στις 12 Δεκ. 2009) μειώνεται ο αριθμός των μεσαζόντων, μεταξύ των οργανωτών ταξιδιών και των καταναλωτών (τουριστών).


Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου τουρισμού, παρουσίασε τα τελευταία χρόνια μια αύξηση της τάξης του 20 % ετησίως, από το 2003 (με περιόδους αιχμής που έφθασαν ακόμη και το 30-40%). Ο λεγόμενος e-τουρισμός αντιστέκεται στην κρίση και συνεχίζει να κερδίζει, σε σχέση με τον κλασικό τρόπο κρατήσεων.

Όμως η σημαντικότερη εξέλιξη του χώρου αυτού εντοπίζεται στους παίκτες του παιχνιδιού, οι οποίοι λέγονται «νέοι τύποι ιστοσελίδων: συγκριτικές ιστοσελίδες, σελίδες πληροφοριών κτλ» που κερδίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, χάριν των οικονομικών μοντέλων που χρησιμοποιούν τα γραφεία τουρισμού On Line.
Η αγορά του e-τουρισμού θα ξεπεράσει την οικονομική κρίση.

Η αγορά του e-τουρισμού επιβεβαιώνει την πρόοδο της και συνεχίζει να κερδίζει τμήματα της τουριστικής αγοράς. Στην Ευρώπη το 2009, οι On Line κρατήσεις θα πρέπει να αυξηθούν κατά 0,6 %, σε ένα πλαίσιο οικονομικής κρίσης που αγγίζει τον χώρο του τουρισμού με μειώσεις της τάξης του 10%. Βασιζόμενος στα εμφανή οφέλη για τους καταναλωτές, ο e-τουρισμός λογικά θα αυξήσει το μερίδιο του στην αγορά κατά 15 % ετησίως.

«Σε περίοδο κρίσης, ο e-τουρισμός επιτρέπει στους χρήστες του διαδικτύου να αναζητήσουν και να συγκρίνουν, έχει αυτό που θα επηρεάσει τον καταναλωτή. Προσαρμοσμένος στα ειδικά χαρακτηριστικά του διαδικτύου (πρόσβαση στην πληροφορία στο σύνολο της, δυνατότητες σύγκρισης) επωφελείται και από την πρόοδο της τεχνολογίας, με την βελτίωση του οικιακού εξοπλισμού.» αναφέρει ο  Alain Calme, υπεύθυνος σύμβουλος για την στρατηγική της βρετανικής εταιρίας.  

Ο μετασχηματισμός του τουριστικού χώρου οφείλεται στην ιστο-πληροφορία  και τους on line οργανωτές ταξιδιών.

Το internet άλλαξε και αύξησε την πολυπλοκότητα της αλυσίδας αξιών της τουριστικής αγοράς. Οι νέοι παράγοντες της αγοράς, όπως οι ιστο-πληροφοριοδότες (ιστοσελίδες πληροφορίας) βλέπουν τον ρόλο τους να επιβεβαιώνεται. Η δυνατότητα τους να απαντούν στις διεξοδικές αναζητήσεις των καταναλωτών και ο ρόλος τους να απευθύνουν τις αναζητήσεις αυτές στην τουριστική αγορά, αποδεικνύεται σημαντικός.

Σύμφωνα πάντα με την βρετανική εταιρία, οι καταναλωτές δεν ξεχωρίζουν ιστο-πληροφοριοδότη και γραφείο e-τουρισμού.

Παράλληλα, οι οργανωτές τουριστικών πακέτων τα τελευταία 6 χρόνια, ανέπτυξαν προτάσεις κατευθείαν κρατήσεων, μέσω του διαδικτύου. Άμεσες συνέπειες των αλλαγών αυτών είναι η εξαφάνιση των προμηθειών των τουριστικών γραφείων από αεροπορικά εισιτήρια. Πολλά γραφεία e-ταξιδιών έχουν διαγράψει και τα λεγόμενα έξοδα φακέλου κράτησης. Σ’ αυτό το πλαίσιο παρατηρείται η εμφανής τάση μείωσης (λόγω έλλειψης πόρων) των κλασικών τουριστικών γραφείων. Ακόμα και αυτά τα on line τουριστικά γραφεία πρέπει να προσαρμοσθούν και να εξειδικευθούν ( ειδικές μορφές τουρισμού, κρουαζιέρες, ταξίδια a la carte) για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.

Η έρευνα της αγοράς αυτή, πραγματοποιήθηκε μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου 2009, στην Γαλλία, Γερμανία και Βρετανία.

Γιάννης Κοτζιάνογλου

Σύμβουλος marketing τουρισμού & ανάπτυξης ακινήτων

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s