ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΝΑΥΑΓΙΟ: ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΟΡΠΙΛΑΚΑΤΟΥ MS23 ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ


ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΤΟΡΠΙΛΑΚΑΤΟΥ ΜS12- ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΥΠΟ ΑΝΟΙΚΕΙ ΚΑΙΗ MS23

Η Βρετανική διοίκηση, που είχε εγκατασταθεί στη Λέρο από κοινού με την Ιταλική, αποφασίζει να στείλει στην Αστυπάλαια δύο Ms (Ιταλικές τορπιλάκατοι) για επιτόπιο έλεγχο της κατάστασης, αλλά και για να καταστρέψουν το ανθυποβρυχιακό DARVIK/UJ2104 και ναμεταφέρουν το πλήρωμά του στη Λέρο. Το DARVIK/UJ2104 τραυματισμένο απο την επίθεση των συμμαχικών Αντιτορπιλικών παρέμενε εγκλοβισμένο στα χέρια των Ιταλών στη Μαλτεζάνα της Αστυπάλαιας.

Οι Ιταλικές τορπιλάκατοι MS12 και MS23 ξεκίνησαν στις 9.30 το πρωί της 18/09/1943 απο τη λέρο με προορισμό την Αστυπάλαια. Ενώ αυτές έπλεαν προς το νησί δέχθηκαν επίθεση από σχηματισμό Junkers-88. Η Ms-23 χτυπήθηκε με αποτέλεσμα να υποστεί απώλειες (1 νεκρός) και μηχανικές ζημιές, αλλά κατάφερε να καταρρίψει ένα από τα Stukas. Ωστόσο, αναγκάστηκε να προσαράξει στον ορμίσκο Ζαφείρι στην Βορειοανατολική πλευρά του νησιού, αφού εξάντλησε όλα τα πυρομαχικά της. Τα πληρώματα κατέφυγαν στη στεριά. Tο απόγευμα της 18ης η απογευματινή περιπολία αποτελειώνει το Ms-23. Tο πλήρωμα της τορπιλακάτου επιστρέφει στη Λέρο στις 21 Σεπτεμβρίου.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ

Tύπος πλοίου: CRDA

Βάρος: 60 τόνοι.

Εκτόπισμα:  63,4 τόνοι.

Ταχύτητα:  32,5 κόμβοι

Πλήρωμα:  19 άτομα (κατά τη βύθιση 23).

Προέλευση κατασκευής:  Απο τον Γερμανικό τύπο 1.

Σε λειτουργία:  Απο το 1942.

ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΛΟΙΟΥ

  • 2 Πυροβόλα των 20»/65.
  • 2 εκτοξευτές τορπιλών τύπου 533.
  • 2 βάσεις βομβών βυθού.

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΕΧΕΙ ΔΙΑΛΥΘΕΙ ΜΕ ΔΥΝΑΜΗΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΟΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΩΣ ΣΚΡΑΠ (ΠΑΛΙΟΣΙΔΕΡΑ). ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΙΔΕΡΑ ΚΑΙ Η ΤΡΟΠΙΔΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.

3 responses

  1. Νίκο σε χαιρετώ.
    Η επίθεση, όπως αναφέρουν τα γερμανικά αρχεία, πραγματοποιήθηκε από Junkers 88 και όχι Junkers 87 (Stuka). Επίσης δεν υπάρχει καταχώρηση ρίψης γερμανικού αεροπλάνου από αυτή την επιχείρηση. Η προσάραξη είχε να κάνει με τις αβαρίες της ακάτου. Από που έχεις την πληροφορία ότι οι Ιταλοί εξάντλησαν όλα τα πυρομαχικά του MS23;

    Αυτό με το ότι «Η Luftwaffe θέλησε να εκδικηθεί την απώλεια του Στούκας» δεν ισχύει. Ο γερμανικός στρατός μετά τις ήττες στο Στάλινγκραντ και στο Ελ-Αλαμέιν, είχε ελάχιστα καύσιμα για να κινηθεί και κάθε σταγόνα μετρούσε. Έκαναν τεράστια οικονομία και δεν θα έμπαιναν ποτέ στην διαδικασία να γυρίσουν για να πάρουν εκδίκηση, ξοδεύοντας τα πολύτιμα καύσιμα τους. Απλώς οι περιπολίες στην περιοχή ήταν συνεχόμενες και στην απογευματινή περιπολία περνώντας από Αστυπάλαια αποτέλειωσαν την ιταλική τορπιλάκατο.
    Και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό για να μην χάσουμε το δάσος, βλέποντας μόνο το δέντρο. Η μάχη των Δωδεκανήσων έγινε για να υπάρχουν οι βάσεις που θα έδινε την δυνατότητα στους συμμάχους ή στους Γερμανούς να ελέγχουν την ανατολική Μεσόγειο από τα Δαρδανέλια μέχρι το Σουέζ. Για τους Γερμανούς ήταν πολύ σημαντικό γιατί με τον τρόπο αυτό ασφάλιζαν μια από τις τελευταίες τους πηγές ενέργειας, τα πετρέλαια της Ρουμανίας. Επίσης εξασφάλιζαν και την μεταφορά ανταλλακτικών χρωμίου που κατασκεύαζε γι΄ αυτούς η «ουδέτερη» Τουρκία.

    Χαιρετώ
    Δημήτρης

    Δεκεμβρίου 14, 2009 στο 10:45 πμ

    • Καλημέρα Δημήτρη,
      Η πληροφορία προέρχεται απο τα μεταπολεμικά ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, σίγουρα η υπερβολή λόγο του ότι ο πόλεμος είχε πρόσφατα τελειώσει είναι δεδομένη. Δεν έχω καμία άλλη πληροφόριση μέχρι στιγμής για τις περιπολίες της γερμανικής αεροπορίας.
      Κάνω τις διορθώσεις.
      φιλικά
      Νίκος

      Δεκεμβρίου 14, 2009 στο 11:49 πμ

    • Δημήτρη,
      Τι στοιχεία έχεις για τον τόπο βύθισης του Α/Τ PANTHER;
      Νίκος

      Δεκεμβρίου 15, 2009 στο 1:01 μμ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s