Ο ΤΟΡΠΙΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ – ΠΡΟΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ


ΤΟ ΕΥΔΡΟΜΟ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΟ ΕΛΛΗ
ΤΟ ΕΥΔΡΟΜΟ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ <<ΕΛΛΗ>>

Τα ξημερώματα της 15ης Αυγούστου 1940 το «Έλλη» κατέπλευσε στο λιμάνι της Τήνου, από τη Μήλο όπου βρίσκονταν μαζί με το «Αετός». Αγκυροβόλησε 800 μέτρα περίπου από το λιμενοβραχίονα και ετοιμάζονταν να αποβιβαστεί το Άγημα για την Εικόνα. Το πλοίο ήταν σημαιοστολισμένο, οι αξιωματικοί ήταν ενδεδυμένοι με τη μεγάλη στολή. Πλήθος κόσμου βρίσκονταν στην προκυμαία προκειμένου να παρακολουθήσει το Άγημα, προτού κατευθυνθεί προς την εκκλησία. Όλα έμοιαζαν να κυλούν ήρεμα μέχρι τις 3 εκρήξεις που σημειώθηκαν στις 8.30′ στο λιμάνι.

Ο τορπιλισμός

Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΚΡΗΞΗΣ ΤΗΣ ΤΟΡΠΙΛΗΣ
Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΤΟΡΠΙΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΥΔΡΟΜΟΥ <<ΕΛΛΗ>> ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ


Άλλες δύο τορπίλες εκτοξεύτηκαν κατά τον πολιτικών πλοίων «Έσπερος» και «Έλση». Ευτυχώς δεν βρήκαν στόχο διότι τότε τα θύματα θα ήταν πολύ περισσότερα. Και οι δύο τορπίλες χτύπησαν στο κρηπίδωμα του λιμανιού, δημι0ουργώντας ένα μεγάλο, σε ύψος, πίδακα νερού στη θάλασσα. Το γεγονός της προσπάθειας του «άγνωστου» υποβρυχίου να πλήξει και μη πολεμικά πλοία δείχνει ότι οι επιτιθέμενοι επιθυμούσαν να προκαλέσουν μεγάλο αριθμό θυμάτων με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πανικός στον ελληνικό λαό. Ακόμα και στο μυστικό ανακοινωθέν όμως η ελληνική κυβέρνηση απέκρυψε το γεγονός ότι οι άλλες δύο τορπίλες δεν είχαν σα στόχο το «Έλλη», αλλά τα άλλα πλοία.

ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ Υ/Β DELFINO ME KYBERNHTH TON G.AICARDI ΠΟΥ ΤΟΡΠΙΛΙΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗ
ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ Υ/Β DELFINO ΠΟΥ ΤΟΡΠΙΛΙΣΕ ΤΟ ΕΛΛΗ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΟΝ G.AICARDI

Καταδρομικά Έλλη (1914-1940)
Πρώην κινέζικο FEI – HUNG ΕΛΑΦΡΟ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΟ
Διαστάσεις: 98 / 12 / 4,3 μέτρα
Εκτόπισμα: 2.115 τόν.
Ταχύτητα: 26 κόμβοι (το 1940, 18 κόμβοι). Τριπλέλικο.
Οπλισμός: 3 πυροβόλα 152 χιλ., 2 πυροβόλα 66 χιλ., 2 πυροβόλα 40 χιλ., 2 Τ/Σ 19 ιντσών. Είχε μεταφορική ικανότητα 100 ναρκών.

Ναυπηγήθηκε το 1912-13 στις ΗΠΑ για λογαριασμό της κινεζικής κυβερνήσεως. Αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το 1914. Μετασκευάστηκε ριζικά στη Γαλλία μεταξύ των ετών 1925-27. Έλαβε μέρος στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Βυθίστηκε στις 15 Αυγούστου 1940, σε ειρηνική περίοδο, από το ιταλικό Υ/Β DΕLFΙΝΟ (Κυβερνήτης G.Aicardi), ενώ ήταν αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι της Τήνου, όπου είχε σταλεί για συμμετοχή στον εορτασμό της Παναγίας. Από τον τορπιλισμό σκοτώθηκαν 9 υπαξιωματικοί και ναύτες, ενώ τραυματίσθηκαν 24. Το ίδιο Υ/Β αποπειράθηκε στη συνέχεια να τορπιλίσει τα επιβατηγά ΕΛΣΗ και ΕΣΠΕΡΟΣ που βρίσκονταν μέσα στο λιμάνι της Τήνου. Ευτυχώς η απόπειρα απέτυχε και οι τορπίλες κατέστρεψαν μόνο ένα τμήμα του κρηπιδώματος του λιμανιού.

H «Eλλη» παλιοσίδερα
H «Ελλη» μπορεί να βυθίστηκε στην Tήνο από τους Iταλούς και η Eλλάδα μπορεί να αποδίδει κάθε χρόνο σε εκείνη και το πλήρωμά της τις ανώτατες τιμές, όμως ήδη από τη δεκαετία του 1950, όπως αποκάλυψε ντοκιμαντέρ της τηλεόρασης του ΣKAΪ, το ίδιο το πλοίο όχι μόνον δεν έγινε προσπάθεια να ανελκυσθεί από τον βυθό το ίδιο ή έστω κάποια τμήματά του, αλλά με άδεια των ελληνικών αρχών κόπηκε από δύτες στον βυθό, τα κομμάτια του ήρθαν στην επιφάνεια και πουλήθηκαν για παλιοσίδερα… Ετσι, εκεί που βρισκόταν το ιστορικό αυτό πλοίο, που η θυσία του σηματοδότησε ουσιαστικά τον άνανδρο τρόπο με τον οποίο η Eλλάδα οδηγήθηκε στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν υπάρχει πια τίποτα…

ΕΛΛΗ ΤΥΠΟΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s