ΝΑΥΑΓΙΟ: Ε/Γ ΠΑΤΡΙΣ ΣΤΗΝ ΚΕΑ


Το ναυάγιο της Μακριοπούντας, στην ξέρα έξω απο το ΚΕΑ ΜΠΗΤΣ (Lat. 37Deg.34’44.18″N, Long. 24Deg.15’46.42″E) στην περιοχή του Κούνδουρου χρονολογείται απο το 1868. Ανήκε στην Ελληνική Ατμοπλοϊα, την πρώτη Ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία (1855) με έδρα την Σύρο, τότε πρωτεύουσα της μικρής, νέας Ελλάδας. Το αρχικό του όνομα ήταν ΟΘΩΝ (το είχε αγοράσει ο Βασιλεύς μαζί με το αδελφό του πλοίο ΑΜΑΛΙΑ) τα οποία αργότερα πουλήθηκαν στην Ε.Α.

Απο ρεπορτάζ εκείνης της εποχής στην εφημερίδα «Αλήθεια» αιτία του ναυαγίου, αναφέρεται η αμέλεια του καπετάνιου. Το πλοίο το βράδυ της 24ης Φεβρουαρίου 1868 παρεξέκλινε από την πορεία του και βρήκε στην ύπουλη ξέρα. «Οι επιβάτες ήταν πολυπληθείς, σχεδόν 500. Γενική κατόπιν επήλθε ταραχή και σύγχυσις, πλην όποιο αίσχος! Οι ναύται του ατμόπλοιου αντί να προσπαθήσωσιν όπως χείρα αρρωγόν προσφέρωσιν εις τους δυστυχείς επιβάτας, λαμβάνοντας τας λέμβους του ατμόπλοιου, εξώρμησαν εις την ξηράν… Ευτυχώς μικρόν σκάφος των μηχανικών του ατμοπλοίου εχρησίμευσεν εις αυτούς…»

Ήταν ένα Εγγλέζικο ατμόπλοιο μήκους 200 περίπου ποδών και ισχύος 120 ίππων(!) με ρόδες στα πλάγια όπως στα ποταμόπλοια, και με συνδυασμένη χρήση πανιών. Χτύπησε στην ύπουλη ξέρα (ακόμα και σήμερα στην εποχή του GPS & των Chart Plotter ανέμελα πλεούμενα την πετυχαίνουν ) και βούλιαξε γρήγορα χωρίς θύματα εκείνη την κρύα νύχτα του Φεβρουαρίου 1868.

Το ναυάγιο της Μακριοπούντας, στην ξέρα έξω απο το ΚΕΑ ΜΠΗΤΣ (Lat. 37Deg.34’44.18″N, Long. 24Deg.15’46.42″E) στην περιοχή του Κούνδουρου χρονολογείται απο το 1868. Ανήκε στην Ελληνική Ατμοπλοϊα, την πρώτη Ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία (1855) με έδρα την Σύρο, τότε πρωτεύουσα της μικρής, νέας Ελλάδας. Το αρχικό του όνομα ήταν ΟΘΩΝ (το είχε αγοράσει ο Βασιλεύς μαζί με το αδελφό του πλοίο ΑΜΑΛΙΑ) τα οποία αργότερα πουλήθηκαν στην Ε.Α.

Απο ρεπορτάζ εκείνης της εποχής στην εφημερίδα «Αλήθεια» αιτία του ναυαγίου, αναφέρεται η αμέλεια του καπετάνιου. Το πλοίο το βράδυ της 24ης Φεβρουαρίου 1868 παρεξέκλινε από την πορεία του και βρήκε στην ύπουλη ξέρα. «Οι επιβάτες ήταν πολυπληθείς, σχεδόν 500. Γενική κατόπιν επήλθε ταραχή και σύγχυσις, πλην όποιο αίσχος! Οι ναύται του ατμόπλοιου αντί να προσπαθήσωσιν όπως χείρα αρρωγόν προσφέρωσιν εις τους δυστυχείς επιβάτας, λαμβάνοντας τας λέμβους του ατμόπλοιου, εξώρμησαν εις την ξηράν… Ευτυχώς μικρόν σκάφος των μηχανικών του ατμοπλοίου εχρησίμευσεν εις αυτούς…»

Ήταν ένα Εγγλέζικο ατμόπλοιο μήκους 200 περίπου ποδών και ισχύος 120 ίππων(!) με ρόδες στα πλάγια όπως στα ποταμόπλοια, και με συνδυασμένη χρήση πανιών. Χτύπησε στην ύπουλη ξέρα (ακόμα και σήμερα στην εποχή του GPS & των Chart Plotter ανέμελα πλεούμενα την πετυχαίνουν ) και βούλιαξε γρήγορα χωρίς θύματα εκείνη την κρύα νύχτα του Φεβρουαρίου 1868.

1471883690_b3b6aea363_o1471884720_27d49a7d5eIMG_0046-01~0

normal_PATRIS 1868normal_new-7normal_new-4~0

normal_new-3~2

1477813152_2f9e9319e3_m1476995789_de56ce3b16_m1476956789_59b00e795a_m1476952921_7ef8e19296_m

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s