ΤΕΘΗΚΕ ΕΥΘΕΩΣ ΘΕΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ


Ανεβαίνει θέσεις στην ατζέντα των θεμάτων που απασχολεί τον ακτοπλοϊκό κλάδο το θέμα της σύνθεσης πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας με αφορμή και τη δρομολόγηση στις γραμμές της Αδριατικής του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Cruise Europa» από τον όμιλο Grimaldi και τη Minoan Lines

Το συγκεκριμένο πλοίο δρομολογήθηκε με σημαία Ιταλίας και είναι λογικό να ακολουθεί τις απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τη σύνθεση πληρώματος που θέτει η ιταλική σημαία. Απαιτήσεις που σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους είναι λιγότερες από όσες θέτει η ελληνική σημαία.

Το γεγονός αυτό καθιστά το ιταλικό πλοίο περισσότερο ανταγωνιστικό σε ό,τι αφορά το κόστος πληρώματος γεγονός που προβληματίζει τις άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή. Και εάν μέχρι στιγμής οι εταιρείες μένουν στον προβληματισμό τίποτα δεν αποκλείεται να συμβεί στο μέλλον και στο βαθμό που τα οικονομικά αποτελέσματα στις συγκεκριμένες γραμμές θα συνεχίσουν να είναι υπερβολικά αρνητικά.

Ηδη η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με επιστολή της προς την ΠΝΟ την οποία κοινοποίησε και στις αρμόδιες διευθύνσεις του πρώην ΥΕΝΑΝΠ (Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας) και Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης, θίγει το θέμα που δημιουργείται με το «Cruise Europa» και προαναγγέλλει και …αλλαγή σημαίας για πλοία των μελών της.

Το όλο θέμα αναμένεται να απασχολήσει σίγουρα και την πολιτική ηγεσία των συναρμοδίων υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Καστέλη και Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, καθώς οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν αρκετά χρόνια τώρα την αλλαγή του προεδρικού Διατάγματος 177/76.

Στην επιστολή της προς την ΠΝΟ η ΕΕΑ μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «η ευρωπαϊκή επιχειρηματικότητα στο χώρο της ναυτιλίας είναι απελευθερωμένη για διεθνείς πλόες και κατ’ αρχάς η λειτουργία και η στελέχωση των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδος-Ιταλίας, εφόσον ισχύει για κάθε δραστηριοποιούμενη πλοιοκτήτρια εταιρεία με το σήμερα ισχύον καθεστώς του Ε/Γ-Ο/Γ Cruise Europa μας βρίσκει σύμφωνους. Ή όλοι ή κανένας! Ή είμαστε ίσοι ως ευρωπαίοι στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα ή όχι».

Σε άλλο σημείο της επιστολής επισημαίνεται ότι «πρόθεσή μας για να μην καταστραφεί η ακτοπλοΐα όπως έγινε με την κρουαζιέρα είναι η άμεση ύπαρξη ενιαίου τρόπου στελέχωσης όλων των δραστηριοποιούμενων πλοίων στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, άλλως σας γνωρίζουμε ότι προτιθέμεθα να υψώσουμε σημαία Ιταλίας ή άλλης ευρωπαϊκής σημαίας και να στελεχώσουμε τα πλοία μας με ομοιόμορφο τρόπο με αυτόν που η εταιρεία του ανωτέρω πλοίου στελεχώνει τα πλοία της στις διεθνείς γραμμές».

Τέλος η ΕΕΑ σημειώνει την ανάγκη επιδότησης των εισφορών των εργοδοτικών εισφορών των ακτοπλοϊκών πλοίων και εκτιμά ότι πρέπει να σταματήσει η δεκάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση και στελέχωση για τα πλοία που εκτελούν μικρούς πλόες (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Ιταλία).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s