ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ


Ο σημαντικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία αναγνωρίζεται πλήρως από τους εκπροσώπους των δυο μεγαλύτερων κομμάτων της χώρας ΝΔ και ΠΑΣΟΚ οι οποίοι μάλιστα εκφράζοντας προσωπικές απόψεις συμφωνούν στη διατήρηση του αυτόνομου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

Ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και υποψήφιος με τη ΝΔ στη Β’ Αθηνών κ. Πάνος Καμμένος και η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εμπορικής ναυτιλίας και υποψήφια βουλευτής Χίου του Κόμματος, Ελπίδα Τσουρή, «συνομιλούν» μέσω της «Ν» εν όψει των εκλογών για όλα τα κρίσιμα θέματα που χειρίστηκαν και οι δύο από διαφορετικές θέσεις την προηγούμενη περίοδο.

Απαντώντας στις ίδιες ερωτήσεις προκύπτουν καθαρά τα σημεία συμφωνίας ή διαφωνίας των δύο πεπειραμένων περί τα ναυτιλιακά θέματα στελεχών των δυο κομμάτων, όπως επίσης και οι συγκλίσεις ή αποκλίσεις των δυο μεγαλύτερων κομμάτων εξουσίας, σε κρίσιμα θέματα όπως η λιμενική πολιτική, η ακτοπλοΐα, η κρουαζιέρα, η ναυτική εκπαίδευση.

Σε ό,τι αφορά πάντως την εμπορική ναυτιλία, είναι εμφανής η ταύτιση των δύο στον καθοριστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία.

«Βαριά βιομηχανία» και «ενθικό κεφάλαιο» τη χαρακτηρίζει ο κ. Καμμένος, «βασικό πολλαπλασιαστή της εθνικής οικονομίας» η κ. Τσουρή. Και οι δυο απαντώντας σε σχετική ερώτηση τονίζουν την ανάγκη ύπαρξης αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο να είναι σε θέση να διαχειριστεί με επιτυχία φλέγοντα θέματα ναυτιλιακής πολιτικής. Για τα υπόλοιπα θέματα (ακτοπλοΐα, λιμάνια, κρουαζιέρα) νομίζουμε ότι οι αναγνώστες θα κρίνουν από τις απαντήσεις τους.

Πάνος Καμμένος, υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, υποψήφιος βουλευτής Ν.Δ. στη Β’ Αθηνών: «Τα νησιά και ιδιαίτερα τα μικρά πρέπει να έχουν συνεχή σύνδεση με όλη τη χώρα»

Με δεδομένη την εμπειρία σας από την ενασχόληση με τα θέματα του κλάδου, πιστεύετε ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ή όχι;

«Η ελληνική εμπορική ναυτιλία αποτελεί τη μεγάλη δύναμη της χώρας μας. Ουσιαστικά αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της και είναι εθνικό κεφάλαιο. Μας κάνει υπερήφανους σε όλο τον κόσμο και είναι αυτονόητο πως η Ελλάδα πρέπει να είναι ίσως η μόνη χώρα παγκοσμίως η οποία έχει αυτόνομο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το μοντέλο άλλων χωρών που έχουν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας «ενσωματωμένο» στο υπουργείο Μεταφορών, κάτι το οποίο θέλει και το ΠΑΣΟΚ αν κρίνω από παλαιότερες δηλώσεις του κ. Πάγκαλου, δεν αρμόζει στην Ελλάδα».

Η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, η ελληνική, δέχεται και αυτή τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, με τις ανάλογες συνέπειες στην ελληνική οικονομία. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος του κόμματός σας προκειμένου να διατηρήσει τη δυναμική της η ελληνική ναυτιλία;

«Η ελληνική ναυτιλία βασίζεται σε γερά πόδια και οι επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης μπορεί να την άγγιξαν αλλά δεν τη λύγισαν. Άντεξε και αντέχει η ναυτιλία μας και αυτό οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και στην πολιτική που ακολουθήσαμε τα τελευταία πεντέμισι χρόνια. Πρέπει να συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς προκειμένου να κρατήσουμε την ελληνική σημαία σε όσα περισσότερα πλοία γίνεται πάντα με σεβασμό στους ανθρώπους – ναυτικούς και πλοιοκτήτες- που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά, της αλλά και στο θαλάσσιο περιβάλλον».

Ειδικότερα ένα από θέματα που προβληματίζουν τον ελληνικό εφοπλισμό είναι η έλλειψη αξιωματικών που θα επανδρώσουν τα πλοία. Ποια συγκεκριμένα μέτρα κρίνετε αναγκαία για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού που βάζει εμπόδια και στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου;

«Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια οι νέοι αποφεύγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ναυτικού. Λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν να φοιτήσουν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και ακόμα λιγότεροι αυτοί που τελικά ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. Κάναμε προσπάθειες και πρέπει να εξακολουθήσουμε να κάνουμε για τη σωστή και ολοκληρωμένη ενημέρωση των νέων. Οι νέοι πρέπει να μάθουν τις προοπτικές που ανοίγονται μπροστά τους και πως το επάγγελμα του ναυτικού που είναι άδικα συκοφαντημένο να πάρει ξανά τη θέση που του αξίζει στην ελληνική κοινωνία».

Υστερα από τρία χρόνια -έστω και μερικής- απελευθέρωσης της ακτοπλοϊκής αγοράς ποιες είναι οι πρώτες προτεραιότητες του κόμματός σας;

«Προτεραιότητα δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από το να έχουν τα νησιά και ιδιαίτερα τα μικρά συνεχή και ποιοτική σύνδεση, τόσο με την πρωτεύουσα και τις άλλες μεγάλες πόλεις, όσο και μεταξύ τους. Έγιναν πολλά προς αυτή την κατεύθυνση.

Η απελευθέρωση έφερε σύγχρονα και γρήγορα πλοία. Επί παραδείγματι, όλοι ξέρουν πως το ταξίδι για την Ανάφη που διαρκούσε 19 ώρες μειώθηκε στις οκτώμισι. Αλλά και το ότι οι Κυκλάδες συνδέθηκαν χειμώνα – καλοκαίρι με επιπλέον δύο ταχύπλοα και τα Δωδεκάνησα με καταμαράν. Προσωπικά στα δύο χρόνια που βρίσκομαι στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επισκέφθηκα όλα τα νησιά, μικρά και μεγάλα πάμπολλες φορές. Γνωρίζω πια τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών και αντιλαμβάνομαι πλήρως την ανάγκη να αναπτυχθούν και να αποκτήσουν όσα δικαιούνται και στερούνται. Η προσπάθεια για βελτίωση πρέπει να είναι συνεχής και αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε».

Σημείο τριβής ανάμεσα στον εφοπλισμό και τους ναυτικούς αποτελεί η προοπτική πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς της κρουαζιέρας στη χώρα (άρση του καμποτάζ). Ποια είναι η άποψή σας και γιατί;

«Όπως είπατε και στην ερώτησή σας το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς της κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί σημείο τριβής. Θεωρητικά θα έπρεπε να υπάρξει απελευθέρωση. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται συναίνεση που αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται στον ορίζοντα διάθεση να υπάρξει.

Πιστεύω πως πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες να βρεθεί η χρυσή τομή, αφού από τη μια δεν μπορούμε να χάνουμε τουρίστες και συνάλλαγμα που, ιδιαίτερα αυτή την δύσκολη οικονομική περίοδο, τόσο μεγάλη ανάγκη έχει η χώρα μας, και από την άλλη δεν πρέπει ούτε να τεθεί σε κίνδυνο η απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, και πάντα με σεβασμό απέναντι στους ναυτικούς μας που αποτελούν τον πνεύμονα της ελληνικής ναυτιλίας».

Ποιες θα είναι οι άμεσες προτεραιότητές σας στα θέματα λιμενικής πολιτικής. Ιδιαίτερα για την πολιτική των παραχωρήσεων αλλά και για τα νησιωτικά λιμάνια;

«Άμεση προτεραιότητά μας αποτελεί η ανάδειξη των μεγάλων ελληνικών λιμένων σε διαμετακομιστικά κέντρα με σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση αυτό το στόχο κινηθήκαμε και όσον αφορά στην περίπτωση του Λιμένα του Πειραιά όπου παραχωρήσαμε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην κινέζικη κρατική εταιρεία COSCO αλλά και στο Λιμένα της Θεσσαλονίκης όπου όμως η παγκόσμια οικονομική κρίση χάλασε την τελευταία στιγμή τη συμφωνία.

Προτεραιότητά μας εξακολουθεί να παραμένει και η προώθηση ενός συνολικού και ορθολογικού σχεδιασμού του λιμενικού συστήματος και η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των λιμένων με απώτερο σκοπό την ανάπτυξή που θα επιφέρει και νέες θέσεις εργασίας.

Όσον αφορά στα νησιωτικά λιμάνια, στόχος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ήταν και παραμένει η αναβάθμισή τους. Θέλουμε να παρέχουμε άμεση πρόσβαση και σωστές υπηρεσίες. Στα πεντέμισι χρόνια της διακυβέρνησής μας αναβαθμίσαμε ή ανακατασκευάσαμε 81 λιμάνια σε όλο το Αιγαίο».

Ελπίδα Τσουρή, υποψήφια βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ στη Χίο: «Προτάσσουμε την επένδυση μόνο στο ανθρώπινο δυναμικό»

Με δεδομένη την εμπειρία σας από την ενασχόληση με τα θέματα του κλάδου, πιστεύετε ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη αυτόνομου υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας ή όχι;

«Η ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την Ελλάδα στις συνειδήσεις Ελλήνων και ξένων. Οι θέσεις μας για τη ναυτιλία δεν στηρίζονται μόνο σε οικονομικά ή άλλα επιστημονικά στοιχεία αλλά είναι απόρροια των καθημερινών εμπειριών αλλά και βιωμάτων μας όπως άλλωστε και του κάθε Έλληνα.

H ναυτιλία αποτελεί βασικό πολλαπλασιαστή της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί πόρο για τη χώρα, με σημαντική συμβολή στο ΑΕΠ, στο ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Στο χώρο της ναυτιλίας η Ελλάδα είναι παγκόσμια δύναμη. Στόχος μας είναι, συνεπώς, να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε το κεκτημένο του πρωταγωνιστικού ρόλου σε παγκόσμιο επίπεδο σε συνθήκες απελευθέρωσης και εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού αλλά και πολλών στρεβλώσεων. Κεντρική μας επιδίωξη αποτελεί η ενσωμάτωση της Εμπορικής Ναυτιλίας στην Ελληνική Οικονομία με εκσυγχρονισμό και βελτίωση των Υποδομών.

Κατά την άποψη μου, λοιπόν, είναι αναγκαία η ύπαρξη αυτόνομου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με ταυτόχρονη, μάλιστα, αναδιάρθρωση και ενίσχυση του, προκειμένου να ανταπεξέλθει με επιτυχία στον επιτελικό του ρόλο».

Η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, η ελληνική, δέχεται και αυτή τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, με τις ανάλογες συνέπειες στην ελληνική οικονομία. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος του κόμματός σας προκειμένου να διατηρήσει τη δυναμική της η ελληνική ναυτιλία;

«Είναι γεγονός ότι ζούμε μια κρίσιμη περίοδο και για τη ναυτιλία, αποτέλεσμα της κρίσης του Διεθνούς Εμπορίου. Παροπλισμοί πλοίων, ακυρώσεις παραγγελιών στα ναυπηγεία, χαμηλοί ναύλοι, είναι μερικά από τα αποτελέσματα της κρίσης, κατά τους τελευταίους μήνες. Εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, τώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, η εθνική ναυτιλιακή πολιτική πρέπει να βασιστεί στην αξιοποίηση του πρωταγωνιστικού ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας, ως ισχυρού παράγοντα διαμόρφωσης της διεθνούς ναυτιλιακής πολιτικής, αλλά και της εν εξελίξει ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής.

Η εμπορική ναυτιλία βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντός μας, αφού ως σημαντικός εξωγενής οικονομικός κλάδος, συνεισφέρει στη συνολική εθνική οικονομία.

H στρατηγική μας κατευθύνεται προς τη στήριξη της ποιοτικής ναυτιλίας, μιας ναυτιλίας δηλαδή με ασφάλεια, σεβασμό στο θαλάσσιο περιβάλλον, την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.

Οι πολιτικές μας συμπυκνώνονται, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στη διαρκή εκπαίδευση και οικονομική αναβάθμιση του ναυτεργατικού δυναμικού, στην διεθνή παρουσία, στη στήριξη της ναυπηγο-επισκευαστικής βιομηχανίας, στην προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, στη διαρκή βελτίωση των όρων του εθνικού νηολογίου, Προώθηση του θεσμού της ναυτικής διαιτησίας και διαμεσολάβησης στον Πειραιά και στην προώθηση συνεργειών για τη δημιουργία του Ελληνικού ναυτιλιακού cluster, ώστε να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο ναυτιλιακό κέντρο στην Ε.Ε.».

Ειδικότερα ένα από θέματα που προβληματίζουν τον ελληνικό εφοπλισμό είναι η έλλειψη αξιωματικών που θα επανδρώσουν τα πλοία. Ποια συγκεκριμένα μέτρα κρίνετε αναγκαία για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού που βάζει εμπόδια και στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου;

«Τα τελευταία χρόνια, η ναυτική εκπαίδευση και ο τομέας προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα αντιμετωπίζονται με πρωτοφανή αδιαφορία και εγκατάλειψη. Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, στον τομέα κατασκευής πλοίων, και λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση της έλλειψης νέων ανθρώπων, που θα στελεχώσουν τον ελληνικό στόλο και θα πλαισιώσουν, τη λειτουργία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ώστε η Ελλάδα να διατηρήσει τα πλεονεκτήματα της, στον τομέα αυτόν.

Το ΠΑΣΟΚ προτάσσει την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, με μία δέσμη συγκεκριμένων μέτρων, που αφορούν στην ουσιαστική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των Α.Ε.Ν, όπως είναι οι άμεσες θεσμικές παρεμβάσεις, ώστε να αντιμετωπιστούν τα τρέχοντα προβλήματα που εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολών, η αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός των κτιριακών υποδομών, η επανεξέταση του συστήματος εισαγωγής στις σχολές, με στοχευμένα κριτήρια, για την αποτελεσματικότερη αξιολόγηση και επιλογή, με στόχο τη μείωση των διαρροών, η πραγματοποίηση προσλήψεων, η διαρκής αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, η εφαρμογή συστήματος Πιστοποίησης της άριστης γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας από τους αποφοίτους και πολλά άλλα. Κρίσιμος, ωστόσο, παράγοντας θεωρείται η διαμόρφωση όρων προσέλκυσης των νέων στις ΑΕΝ με:

1. Τη δημιουργία προγραμμάτων ενημέρωσης των μαθητών για το ναυτικό επάγγελμα, στα σχολεία, μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού, από το ΥΕΝΑΝΠ σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας,

2. Την εφαρμογή μακροχρόνιου προγράμματος προσέλκυσης νέων στις ΑΕΝ και στο ναυτικό επάγγελμα, με στοχευμένη εκστρατεία ενημέρωσης, σε περιοχές με μεγάλη ανεργία.

3. Την εξέταση παροχής οικονομικών κινήτρων, κατά τη διάρκεια των σπουδών, σε συνδυασμό με χρονική υποχρέωση θαλάσσιας υπηρεσίας, παροχή ειδικών κινήτρων για δυνατότητα επαγγελματικής σταδιοδρομίας στην ξηρά, μετά από ένα εύλογο διάστημα θαλάσσιας υπηρεσίας».

Μέτα από τρία χρόνια έστω και μερικής απελευθέρωσης της ακτοπλοϊκής αγοράς ποιες είναι οι πρώτες προτεραιότητες του κόμματός σας;

«Η φράση που αποτυπώνει το στόχο της πολιτικής μας στην ακτοπλοΐα είναι: «Τάξη & προγραμματισμός, φθηνότερα εισιτήρια, ποιοτικές υπηρεσίες, ανανέωση του στόλου, καθημερινή εξυπηρέτηση των νησιών όλο το χρόνο». Απαιτείται εφαρμογή ειδικών πολιτικών, που θα εξασφαλίζουν στον πολίτη, «ισοδύναμο δικαίωμα» μετακίνησης, από και προς τα νησιά, με αυτό του κατοίκου της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Πρώτες μας προτεραιότητες αποτελούν:

1. Ο επανασχεδιασμός του δικτύου Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων, μετά από δημόσιο διάλογο και διαβούλευση, με ισχυρή συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην αποτύπωση των προδιαγραφών της μεταφορικής υπηρεσίας που απαιτείται για την ανάπτυξη του τόπου τους.

2. Η επαναλειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Ενδομεταφορών για την αποτελεσματική εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς, και τη συστηματική παρακολούθηση, έλεγχο και αξιολόγηση των υπηρεσιών.

3. Η διαμόρφωση ενός νέου κανονιστικού πλαισίου ανάθεσης των γραμμών δημοσίου συμφέροντος (άγονων γραμμών), με την ταυτόχρονη εφαρμογή προγράμματος για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, με ισχυρή συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης. Διεξαγωγή διαγωνισμών με τις αρχές της δημοσιότητας, της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης.

4. Εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, ως ακρογωνιαίου λίθου της ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης και της παραγωγικής αναδιάρθρωσης της χώρας, σε πρώτη φάση, στα νησιά που σήμερα κρίνεται ότι χρήζουν υπηρεσιών Δημόσιας Υπηρεσίας, βάσει αντικειμενικών δεικτών προσδιορισμού νησιωτικών χαρακτηριστικών σχετικούς με την οικονομική ανάπτυξη, την προσβασιμότητα, τον πληθυσμό, ποιότητες υποδομών και υπηρεσιών κ.ά.).

5. Προώθηση των λιμενικών έργων σε όλη τη περιφέρεια, για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών και τη δημιουργία σύγχρονων επιβατικών σταθμών».

«Μάχη για τον τουρισμό…»

Σημείο τριβής ανάμεσα στον εφοπλισμό και τους ναυτικούς αποτελεί η προοπτική πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς της κρουαζιέρας στη χώρα (άρση του καμποτάζ). Ποια είναι η άποψή σας και γιατί;

«Η Ελλάδα μπορεί και επιβάλλεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις μορφές θαλάσσιου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, με κύρια επιδίωξη την ταχεία οικονομική ανάπτυξη των νησιών και των παραθαλάσσιων περιοχών. Οι προτεραιότητες που πρέπει να δοθούν για την ενίσχυση της συμβολής της κρουαζιέρας, ώστε να υπάρξει αξιοποίηση του στρατηγικού πλεονεκτήματος της γεωγραφικής θέσης που κατέχει στην ανερχόμενη αγορά της Μεσογείου είναι θεσμικές αλλαγές για την παροχή ειδικών υπηρεσιών στα λιμάνια, αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, κίνητρα για την εγκατάσταση εταιρειών και κίνητρα για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών.

Για την άσκηση όμως ολοκληρωμένης πολιτικής για την κρουαζιέρα, που θα απαντήσει στο ερώτημα περί της άρσης του καμποτάζ, απαιτείται αξιολόγηση του συνόλου των επιπτώσεων (οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές), προϋποθέτει τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών και των ευρύτερων δυνατό κοινωνικών συναινέσεων, και σίγουρα μεγάλη καμπάνια προβολής του κλάδου και των προορισμών».

«Αλλαγές στη λειτουργία των λιμανιών»

Ποιες θα είναι οι άμεσες προτεραιότητές σας στα θέματα λιμενικής πολιτικής; Ιδιαίτερα για την πολιτική των παραχωρήσεων αλλά και για τα νησιωτικά λιμάνια;

«Στο τομέα της λιμενικής πολιτικής, το ΠΑΣΟΚ θεωρεί επιβεβλημένη την προώθηση διαρθρωτικών αλλαγών με στόχο την αυτόνομη οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία των λιμένων και την αξιοκρατική στελέχωση και την ενίσχυση του ρόλου των δημόσιων λιμενικών αρχών, ως παράγοντα διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια στις σχέσεις λιμένων-χρηστών.

Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση των λιμένων. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, το ΠΑΣΟΚ, από την πρώτη στιγμή, είχε καταγγείλει τη μονοπωλιακού χαρακτήρα εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ, των πιο προσοδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΛΠ
και του ΟΛΘ, ακολουθώντας, μάλιστα, προβληματικές και αμφίβολης νομιμότητας διαδικασίες. Όπως είναι γνωστό οι εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικαίωσαν πλήρως τις θέσεις μας, και επιβεβαίωσαν την ανευθυνότητα και την προχειρότητα των χειρισμών της κυβέρνησης.

Όσον αφορά τα νησιωτικά λιμάνια, γνωρίζουμε ότι πολλά βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης και της συνεχούς συρρίκνωσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Το ΠΑΣΟΚ θεωρεί επιβεβλημένη και δεσμεύεται για την ουσιαστική αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, με τη διασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στη διοίκηση και στη διαχείριση τους.

Στόχο μας αποτελεί η προώθηση πολιτικών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους, και επανεξέταση του βαθμού αποκέντρωσης, σε συνεργασία, πάντοτε, με τις τοπικές κοινωνίες».

ΠΗΓΗ: NAYTΕΜΠΟΡΙΚΗ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s