ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ – Η ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ – ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ


A6Τον δρόμο για την είσοδο του εκκαθαριστή στον Όμιλο της ΟΑ ανοίγει η ανάληψη από την MIG και της εταιρείας τεχνικής βάσης, η οποία από προχθές έχει πλέον γίνει 100% ιδιωτική εταιρεία. Ο εκκαθαριστής αναμένεται να μπει στον Όμιλο στις 25 Σεπτεμβρίου ώστε μέχρι τις 29 να έχει δημοσιεύσει την απόφαση εκκαθάρισης, η οποία και θα είναι εκτελεστή την πρώτη εβδομάδα μετά τις εκλογές.

Την ίδια στιγμή η μετάβαση του πτητικού έργου σε πλήρως ιδιωτικό καθεστώς αναμένεται στις 30 Σεπτεμβρίου, οπότε όλες οι εταιρείες του Ομίλου της ΟΑ να εκκαθαριστούν ταυτόχρονα. Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Μεταφορών, η μεικτή επιτροπή Ολυμπιακής και Olympic Air συνεχίζει κανονικά τις εργασίες της, ώστε όλα να είναι έτοιμα στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα και το σύνολο των εταιρειών της Ολυμπιακής να περάσει στη νέα εποχή στις 30 Σεπτεμβρίου.

Τα ίδια στελέχη τόνιζαν ότι η εκκαθάριση των εταιρειών που θα παραμείνουν στο Δημόσιο μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάβασης, δεν θα καθυστερήσουν, καθώς όπως ανέφεραν δεν επηρεάζονται από τις πρόωρες εκλογές.

Ωστόσο η πιθανότητα να υπάρξει καθυστέρηση στην εκκαθάριση των Ολυμπιακών Αερογραμμών είναι μεγάλη, καθώς ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές φαίνεται να παγώνει λόγω της εκλογικής διαδικασίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανάδοχοι των γραμμών αυτών μέχρι την 1η Οκτωβρίου. Σε αυτή την περίπτωση όπως προβλέπεται από τη διαδικασία οι ΟΑ θα συνεχίσουν να εκτελούν τα δρομολόγια αυτά μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που μπορεί να γίνει ακόμα και τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα να υπάρχει για ένα δίμηνο ταυτόχρονη λειτουργία τόσο των Ο.Α. όσο και της νέας αεροπορικής εταιρείας Olympic Air.

Ο ανταγωνισμός
Σε τρεις διαγωνισμούς, οι οποίοι βρίσκονται σε εξέλιξη, θα κριθεί η ανακατανομή της αεροπορικής πίτας στην εγχώρια αγορά, με τους δύο βασικούς παίκτες, την Olympic Air και την Aegean Airlines, να διεκδικούν μεγαλύτερο «κομμάτι».

Οι 24 άγονες γραμμές, οι πτήσεις εκτός Ε.Ε. που εκτελούνται βάσει διμερών διακρατικών συμφωνιών αλλά και η επίγεια εξυπηρέτηση στα αεροδρόμια της χώρας είναι το «μήλον της Εριδος» και η ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνισμών αναμένεται να διαμορφώσει το νέο αεροπορικό σκηνικό της χώρας μας.

Ήδη στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές και οι επτά διεκδικητές έχουν υποβάλει ενστάσεις κατά των ανταγωνιστών τους σχετικά με την πληρότητα των φακέλων που έχουν κατατεθεί κάνοντας τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών να μιλούν για καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας. Η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων δεν αποκλείεται να προκαλέσει καθυστερήσεις, ωστόσο, όπως ξεκάθαρα διευκρινίζεται, σε αυτήν την περίπτωση τα δρομολόγια θα συνεχίζει να τα εκτελεί ο προηγούμενος ανάδοχος. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι νέοι ανάδοχοι θα έπρεπε να αναλάβουν τα δρομολόγια από την 1η Οκτωβρίου, ενώ μέχρι σήμερα αυτά εκτελούνται από την Ολυμπιακή.

Παράλληλα, ο ανταγωνισμός συνεχίζεται. Σε διαγωνισμό για τις τακτικές πτήσεις εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης που προκύπτουν από διμερείς συμφωνίες της Ελλάδας με άλλες χώρες, προχωρά η Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η ΥΠΑ προχώρησε στην ανακατανομή 11 πτήσεων εκτός Ε.Ε. που έχουν προκύψει από διμερείς αεροπορικές συμφωνίες και οι οποίες μέχρι τις 31 Σεπτεμβρίου θα εκτελούνται από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Η διοίκηση της Υπηρεσίας προχωρεί σε αυτή τη διαδικασία, καθώς οι πτήσεις αυτές εκτελούνταν μέχρι στιγμής από τον εθνικό αερομεταφορέα, ενώ η νέα εταιρεία Olympic Air θα ανήκει πλέον σε ιδιώτη. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αεροπορική αγορά να καταθέσουν σχετική πρόταση για τις γραμμές αυτές, ώστε να προκύψουν οι ανάδοχοι την 1η Οκτωβρίου 2009.

Οι 11 αυτές γραμμές αφορούν τους προορισμούς:

1. Αλβανία με την πτήση Αθήνα – Τίρανα – Αθήνα.

2. Καναδά με τις πτήσεις Μόντρεαλ/Τορόντο Αθήνα.

3. Αίγυπτο με τις πτήσεις Αθήνα – Κάιρο/ Αλεξάνδρεια – Αθήνα

4. Ισραήλ με την πτήση προς Τελ – Αβίβ.

5. Κουβέιτ με πτήση από Αθήνα προς Κουβέιτ.

6. Λίβανο με πτήση από Αθήνα προς Βηρυτό

7. Ρωσία με πτήσης προς Μόσχα.

8. Σερβία με πτήση προς Βελιγράδι

9. Νότιο Αφρική με πτήσεις προς Γιοχάνεσμπουργκ και Κειπ Τάουν.

10. Τουρκία με πτήσεις από Αθήνα – Θεσσαλονίκη Ηράκλειο για Κωνσταντινούπολη.

11. Για πτήσεις προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Σύμφωνα με την πρόσκληση ενδιαφέροντος της Υπηρεσίας για την εκτέλεση των γραμμών αυτών θα ληφθεί υπόψη η δραστηριοποίηση των εταιρειών που θα συμμετάσχουν σε αυτούς.

Εως 29/9 οι προσφορές
«Μάχη» και στο έδαφος καλούνται να δώσουν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης καθώς οι ενδιαφερόμενες εταιρείες (ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται και πάλι η Olympic Air με την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης αλλά και η Goldair από τους μεγαλύτερους πελάτες της οποίας είναι η Aegean Airlines) έχουν προθεσμία έως τις 29 Σεπτεμβρίου για να υποβάλουν τις προσφορές τους σε σχέση με τους τέσσερις διεθνείς διαγωνισμούς για την επίγεια εξυπηρέτηση 34 περιφερειακών αεροδρομίων που προκήρυξε η ΥΠΑ.

Σύμφωνα με όσα προβλέπουν οι διαγωνισμοί, στα αεροδρόμια της Κω, της Ζακύνθου και των Χανίων ζητούνται δύο εταιρείες για την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, ενώ μία εταιρεία αναζητείται για τα εναπομείναντα 31 περιφερειακά αεροδρόμια, δηλαδή τους αερολιμένες Ακτίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κεφαλληνίας, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Ν. Αγχιάλου, Πάρου, Σάμου, Σαντορίνης, Σητείας, Σκιάθου, Σκύρου, Σύρου και Χίου.

Η απελευθέρωση της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας αποτελεί μια από τις άμεσες συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. Ο ετήσιος τζίρος της αγοράς κυμαίνεται στα 150 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του μονοπωλίου που τύγχανε η Ο.Α. στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s