ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε.Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ


Η ΕΕΑ θα ενημερώσει όλους τους επιβάτες της ακτοπλοΐας μέσω ενός εντύπου που θα μοιραστεί και το οποίο αναφέρεται «στο κόστος της μη εναρμόνισης, στο κόστος τού να είμαστε από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη που δεν έχουν εναρμονισθεί με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, στο κόστος που πληρώνει τελικά ο κάθε επιβάτης».

Και αυτό γιατί τα στελέχη της Ενωσης στις διάφορες συναντήσεις που έκαναν με τις τοπικές κοινωνίες διαπίστωσαν ότι ακόμα και τοπικοί φορείς και βουλευτές μας δεν γνώριζαν για τα «παράδοξα» της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Ο πρόεδρος της ΕΕΑ, Απόστολος Βεντούρης, σε συνέντευξη Τύπου έδωσε χθες η Ενωση στο Μέγαρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ζήτησε για άλλη μια φορά την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.

«Χωρίς εναρμόνιση δεν μπορούμε να μιλάμε σήμερα ούτε για βιώσιμη ακτοπλοΐα, ούτε για ανταγωνιστική ακτοπλοΐα και δυστυχώς αν συνεχίσουμε έτσι θα πάψουμε κάποια στιγμή να μιλάμε για ελληνική ακτοπλοΐα», υπογράμμισε μεταξύ άλλων και προσέθεσε:

«Εδώ και ένα χρόνο λέμε ότι πρέπει να εκλείψουν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που προσθέτουν έως και 33% επιπλέον επιβάρυνση στις τιμές των εισιτηρίων για το νησιώτη, για τον τουρίστα, για τον επιχειρηματία και εν πάσει περιπτώσει για όλους μας υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού χωρίς να επιστρέφονται τα κονδύλια αυτά στην ελληνική ακτοπλοΐα».

Στο ενημερωτικό έντυπο της ΕΕΑ, η Ενωση ερωτά τους επιβάτες αν γνωρίζουν ότι στο κόστος του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου πληρώνουν:

ΦΠΑ κατά 9% για τους επιβάτες και κατά 19% για τα οχήματα;

– ΚΑΕΟ (ασφάλιση επιβατών & οχημάτων) κατά 6,5%; Είμαστε ο μοναδικός κλάδος με διπλή ασφάλιση, διατηρώντας ιδιωτική ασφάλεια για τους επιβάτες και για τα οχήματα και κρατική, η οποία όμως πηγαίνει για άλλους σκοπούς.

– Λιμενικά τέλη κατά 5% έως 5,5%; Στο λιμάνι που αποπλεύσατε θα έπρεπε, μεταξύ άλλων, να υπάρχει σταθμός αναμονής επιβατών. Μη νομίζετε ότι όντως υπάρχει και απλώς εσείς έτυχε να μην τον βρείτε. Απλά δεν υπάρχει! Το μόνο που υπάρχει είναι τα λιμενικά τέλη!

– Επίναυλο για τις άγονες γραμμές κατά 3%; Είμαστε και πάλι ο μοναδικός κλάδος μεταφορών, όπου επιβάλλεται στους επιβάτες μας να επιδοτούν άλλα δρομολόγια.

– Αχθοφορικά και λεμβουχικά έξοδα; Στο λιμάνι που θα φθάσετε πρέπει να σας περιμένει αχθοφόρος ώστε να σας μεταφέρει τις αποσκευές σας, διότι πληρώνετε περίπου 18.000.000 ευρώ κάθε χρόνο. Σε κάποια λιμάνια υπάρχει και χρέωση για λεμβούχους που δεν υπάρχουν.

Τα ποσά

Επίσης σε ό,τι αφορά τα ποσά που εισπράττει το κράτος από την ακτοπλοΐα σε σύγκριση με άλλους κλάδους των μεταφορών τονίζεται:

– Το σύνολο των εσόδων από το υπερτιμημένο εισιτήριο ανήλθε σε πάνω από 200 εκατ. ευρώ το 2008, αλλά το υπουργείο Οικονομικών & Οικονομίας επέστρεψε μόνο 50 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα ονομάζει «επιδότηση των άγονων γραμμών».

– Tο κράτος δαπανά 2.000.000 ευρώ ημερησίως για τον ΟΣΕ Μέχρι πρόσφατα δαπανούσε 600.000.000 εκατ. ευρώ ετησίως για την Ο.Α.

– Το κράτος αντίθετα επιβάλλει στους χρήστες του ακτοπλοϊκού δικτύου (στην πλειοψηφία τους νησιώτες) να το χρηματοδοτούν εξ ολοκλήρου, στους δε ακτοπλόους να παρέχουν κοινωνικό έργο από τους δικούς τους πόρους.

Την ίδια στιγμή, στην υπόλοιπη χώρα το κράτος αναλαμβάνει από τον κρατικό προϋπολογισμό την κατασκευή και συντήρηση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου δαπανώντας εκατοντάδες εκατ. ευρώ για τον ΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ

– Το κράτος κάνει κοινωνική πολιτική με τα χρήματα των επιβατών. Επίσης είμαστε η μόνη κατηγορία επιχειρήσεων που είναι υποχρεωμένη να χορηγεί εκπτώσεις έως και 50% σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες, χωρίς ποτέ να μας επιστρέφεται η διαφορά από το κράτος που μας επιβάλλει αυτή την κοινωνική προσφορά.

– Εάν εκλείψει ο κρατικός παρεμβατισμός -δηλαδή όλες οι υπέρ του κράτους προσαυξήσεις- οι τιμές των εισιτηρίων στην Ελλάδα θα μειωθούν από τις εταιρείες του κλάδου.

Για παράδειγμα στην Αδριατική όπου είναι πλήρως απελευθερωμένη η αγορά και δραστηριοποιούνται ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες.

– Τώρα γνωρίζετε ότι από τα χρήματα που πληρώσατε για να ταξιδέψετε με το πλοίο, η ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πάρει περίπου τα μισά. Τα υπόλοιπα πηγαίνουν κυρίως προς το κράτος αλλά και προς διάφορες άλλες κατευθύνσεις.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s