ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

H ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟΥΣ ΝΑΥΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ


Η κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων είναι η μοναδική λύση για να γίνει φτηνό το ακτοπλοϊκό εισιτήριο και να έχουμε άνοδο της κινήσεως επιβατών και οχημάτων, όλο το έτος, προς όφελος του επιβατηγού και επιχειρηματικού κοινού της ελληνικής «πολυνησίας».

Τα παραπάνω τόνισε ο διευθυντής της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Νίκος Καβαλιέρος μιλώντας στο Συνέδριο της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη στις 12 και 13 Ιουνίου 2009 με θέμα: «Νησιωτικός χώρος – Ειδικές πολιτικές».

Ο κ. Καβαλιέρος επεσήμανε τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, που βιώνει η ακτοπλοΐα, με κάποιες εταιρείες να είναι στα πρόθυρα χρεοκοπίας, ναυτικούς να χάνουν την εργασία τους και επενδυτές να προβληματίζονται για το μελλοντικό επιχειρηματικό τοπίο της ακτοπλοΐας.

Οι 45 παραγωγικές ημέρες του καλοκαιριού δεν μπορούν να ισοσταθμίσουν τις ζημίες όλων των προηγουμένων ετών, ενώ αναμένεται μετά τα τέλη Σεπτεμβρίου οι δυσκολίες να είναι ακόμα μεγαλύτερες, συμπλήρωσε.

«Το ελληνικό κράτος», είπε σε άλλο σημείο, «πρέπει να αγκαλιάσει την ακτοπλοΐα και να πορευθεί ανάλογα, επιδεικνύοντας τη στοργή ενός δίκαιου γονέα στο παιδί του.

Δεν είναι τέκνα του ελληνικού Δημοσίου μόνο ο ΟΣΕ τα ΚΤΕΛ και η Ολυμπιακή Αεροπορία Και εμείς έχουμε την ανάγκη της προστασίας και της κατανόησης του ελληνικού Δημοσίου σε ένα αγώνα όμως ίσων όρων και ευκαιριών μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς».

Στη συνέχεια έθεσε μία σειρά θεμάτων που απασχολούν την ακτοπλοΐα όπως:

«- Το ελληνικό Δημόσιο δαπανά για τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές τους εταιρείες 2.000.000 ευρώ ημερησίως. Η σύγκριση των στοιχείων μεταφερομένων επιβατών και εξυπηρέτησης μεταξύ ακτοπλοϊκών και σιδηροδρομικών συνδέσεων είναι εύλογη.

– Το κράτος επιδοτεί με κοινοτικά και εθνικά κονδύλια την κατασκευή της Εγνατίας Οδού, την Ιονία Οδό, το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα ΚΤΕΛ, την Ολυμπιακή ενώ τους νησιώτες τους θέλει αποκομμένους από την ηπειρωτική Ελλάδα αφού δεν έκανε καμία κυβέρνηση τίποτα για την άρση του απαγορευτικού μέτρου της Ε.Ε. για την επιδότηση κατασκευής επιβατηγών πλοίων από τα ελληνικά ναυπηγεία.

– Μόνο οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες βαρύνονται με 50% υπέρ τρίτων κρατήσεις και αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο για το Βιβλίο Γκίνες. Μη ανταποδοτικά τέλη, που στο σύνολό τους τα πληρώνει ο επιβάτης και ο τουρίστας, γιατί η κατάργησή τους θέλει «πολιτική βούληση» ενάντια στο «πολιτικό κόστος» και αυτό δεν έχει βρει το θάρρος καμία κυβέρνηση να το αντιμετωπίσει με απλές κινήσεις, διάλογο και συναίνεση.

Ενισχύει λοιπόν και αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο την πεποίθηση ότι τους νησιώτες το κράτος τους θεωρεί κατοίκους δεύτερης κατηγορίας.

– Η επιδότηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας αποτελεί μόνο το 50% των εξόδων του δρομολογίου.

– Η Γαλλία και η Σουηδία επιδοτούν νησιωτικούς προορισμούς μέσω του μεταφορικού ισοδυνάμου, όπου στην Κορσική και στα Gotland, ετησίως δίδονται τα εξής ποσά: 173.000.000 ευρώ και 60.000.000 ευρώ αντίστοιχα.

– Η πλοιοκτησία της ακτοπλοΐας αναγκάζεται να λειτουργεί τα πλοία της, τα μεν συμβατικά 10 μήνες το έτος, τα δε ταχύπλοα 7,5 και να τα έχει επανδρωμένα, μάλλον στελεχωμένα, επί 10 μήνες ανεξαρτήτως μεταφορικού έργου.

Εάν το κράτος τους επέβαλλε να λειτουργούν τα ξενοδοχεία επί 10 μήνες το έτος χωρίς ύπαρξη ανάλογου έργου με προσωπικό το οποίο θα καθόριζε το κράτος ως προς τον αριθμό και τα προσόντα και με μισθούς υπερβολικούς όπως γίνεται στην ακτοπλοΐα, θα υπήρχαν ακόμη ξενοδοχεία;».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s