ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΕΧΝΙΤΟ – ΠΛΩΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΝΗΣΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


nisiΦυσικός χλοοτάπητας, φωτοβολταϊκά συστήματα και βιολογικός καθαρισμός «δείχνουν» την πράσινη ταυτότητα της επένδυσης. Πρόκειται για το πρώτο πλωτό και φιλικό προς το περιβάλλον πολυχώρο (πλωτό νησί) στη χώρα μας, κατασκευασμένο από ελληνικά χέρια, το οποίο θα απασχολεί πάνω από εβδομήντα εργαζομένους και αναμένεται να λειτουργήσει τον Αύγουστο.

Είναι μίας νέας γενιάς οικολογικό σχέδιο, αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση πράσινης ανάπτυξης που μπορεί να εφαρμοστεί σε περιοχές που ασφυκτιούν χωροταξικά και δεν έχουν περιθώρια ή σε νησιωτικές περιοχές, στις οποίες δεν ταιριάζουν οι μόνιμες κατασκευές.

Σύγχρονα συστήματα όπως: βιολογικός καθαρισμός όπου όλα τα λύματα θα συλλέγονται σε δεξαμενές και δεν θα απορρίπτεται τίποτα στη θάλασσα, χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων για κάλυψη μέρους των ενεργειακών αναγκών, συστήματα καθαρισμού και επανάχρησης νερού κ.ά.

Για τον κλιματισμό του χώρου θα αξιοποιηθεί η θάλασσα που τον περιβάλλει, μειώνοντας τις ενεργειακές καταναλώσεις. Γίνεται προσπάθεια ώστε ο εξοπλισμός να είναι σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ στην κατασκευή χρησιμοποιούνται φιλικά στο περιβάλλον υλικά και οικολογικά χρώματα. Ενεργειακά θα είναι αυτόνομο, αλλά θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ρεύμα από τη στεριά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν θέλει κανείς να το τοποθετήσει σε περιοχές όπου το δίκτυο της ΔΕΗ είναι οριακό, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα νησιά μας. Επιπλέον, δεν επιβαρύνει καθόλου το περιβάλλον του τόπου εγκατάστασης, αφού δεν απαιτεί έργα υποδομής ούτε μόνιμες εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με τον Κο. Νικήτα Νικητάκο, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πρόεδρο του Τμήματος Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Σπουδών και υπεύθυνο του έργου «τα δύο σημαντικότερα στοιχεία για την εμπλοκή μας σε αυτή την προσπάθεια ήταν:

Μία από τις ελάχιστες εργασίες σήμερα στα ελληνικά ναυπηγεία το «χτίσιμο» του πλωτού πολυχώρου:

1. Σε μια εποχή όπου τα ναυπηγεία και γενικότερα οι κατασκευές και η απασχόληση στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, λύση είναι η καινοτομία και η ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας την τεράστια εμπειρία στις ναυτικές κατασκευές που υπάρχει στον τόπο μας, το ταλέντο και τη φαντασία που επίσης είναι άφθονα. Το διεθνές ενδιαφέρον για τέτοιες κατασκευές αποδεικνύει τις προοπτικές αυτής της προσέγγισης. Είναι αξιοσημείωτο ότι το τελευταίο διάστημα στη ΝΕΖ η συγκεκριμένη κατασκευή είναι μία από τις ελάχιστες δουλειές που γίνονται.

2. Κατασκευές με σεβασμό στο περιβάλλον, δηλαδή η χρησιμοποίηση στον μέγιστο βαθμό οικολογικών προσεγγίσεων, είναι στις βασικές μας προτεραιότητες».

Το έργο έχει περιγραφεί στη μελέτη την οποία έκανε η Αναπτυξιακή Επιμελητηρίων Πειραιά (ΑΝ.Ε.Π.) το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τον Κο. Βασίλη Μαστρόκαλο Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΝ.Ε.Π. το εγχείρημα περιλαμβάνεται σε καινοτόμες πρωτοβουλίες που μπορούν να (ξανα)δώσουν  συγκριτικό πλεονέκτημα στη ΝΕΖ.

«Σαν Ελλάδα, για λόγους που σχετίζονται κυρίως με το κόστος υλικών, εργασίας και χρηματοπιστωτικούς λόγους, δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε φτηνές και οργανωμένες χώρες σε κλασικές δουλειές ναυπηγείων». Για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε και να αναπτυχθούμε ως ναυπηγική βιομηχανία, θα πρέπει να στραφούμε σε εξειδικευμένες κατασκευές. Μία από αυτές είναι η πλωτή κατασκευή του πράσινου πολυχώρου πολλαπλών χρήσεων ( συνεδριακοί χώροι – αναψυχή  – πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.λ.π. ) . Υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιου είδους και μεγαλύτερες κατασκευές, κυρίως από χώρες του εξωτερικού (Μέση και Άπω Ανατολή). Για πολλούς προφανείς λόγους προτιμήθηκε η πρώτη αυτή κατασκευή να εγκατασταθεί στην Ελλάδα. Για την κατασκευή αυτή μέχρι σήμερα χρειάστηκαν πάνω από 80.000 ανθρωποώρες, πράγμα πολύ σημαντικό στις δύσκολες σημερινές συγκυρίες».

Για το συγκεκριμένο έργο υπήρξε συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και το Ναυτιλιακό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με έδρα τη Χίο με σκοπό τη διασφάλιση όλων των απαιτούμενων συνθηκών για την ασφάλεια και την άνεση των «πελατών» και του προσωπικού, καθώς και για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικολογική διάσταση του εγχειρήματος.

Η μεθοδολογία προσέγγισης και υλοποίησης του έργου μεταξύ ερευνητικών κέντρων και επιχειρήσεων δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης και των ωφελειών που θα προκύψουν για την εθνική οικονομία.

ΠΗΓΗ: PORTNET

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s