ΝΟΜΙΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ


Βάση του ισχύοντος Νομικού Πλαισίου οι επιβάτες δικαιούνται τα κάτωθι κατοχυρωμένα δικαιώματα :
1. Εκπτώσεις :

  • Άποροι, έκπτωση 100% στην οικονομική θέση.
  • Παιδιά ηλικίας μέχρι 5 ετών, έκπτωση 100%.
  • Παιδιά ηλικίας 5-10 ετών, έκπτωση 50%.
  • Ανάπηροι πολέμου, θύματα πολέμου, Βοηθοί ή συνοδοί αυτών, Αγωνιστές Εθνικής Αντίστασης, έκπτωση 50%.
  • Άτομα με ειδικές ανάγκες με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, έκπτωση 50% στην οικονομική θέση.
  • Πολύτεκνοι, 50% έκπτωση στην οικονομική θέση.
  • Συνταξιούχοι ΝΑΤ, 50% έκπτωση στην οικονομική θέση.
  • Επιβάτες άνω των 60 ετών, έκπτωση 10%.
  • Έφεδροι που υπηρετούν στρατιωτική θητεία, έκπτωση 50%.

2. Σε περίπτωση καθυστέρησης, ο επιβάτης δικαιούται να διαμείνει στο πλοίο μέχρι τον απόπλου.
3. Στο ενδεχόμενο παράτασης της καθυστέρησης, αλλά και σε περίπτωση ακύρωσης του δρομολογίου με υπαιτιότητα του πλοιοκτήτη, ο επιβάτης μπορεί να ακυρώσει το εισιτήριο και δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε. Εναλλακτικά δικαιούται κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής μέχρι τον απόπλου. Στην περίπτωση αυτή συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα αποζημίωσης.
4. Εάν επιβάτης που έχει κόψει εισιτήριο μείνει εκτός πλοίου λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, οφείλει να ειδοποιήσει το τοπικό λιμεναρχείο, προκειμένου η λιμενική αρχή είτε να επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο και να ενημερώσει τον εισαγγελέα για να ασκήσει ποινική δίωξη.
5. Σε περίπτωση βλάβης εν πλω, ο επιβάτης δικαιούται είτε να ζητήσει επιστροφή του ναύλου ανάλογη προς την απόσταση που δεν διανύθηκε, είτε να παραμείνει στο πλοίο μέχρι την επανάληψη του πλου, ευ΄όσον αυτό είναι δυνατό. Στις περιπτώσεις αυτές θεμελιώνετε και δικαίωμα αποζημίωσης.
6. Εάν προ του απόπλου του πλοίου ο επιβάτης δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να ταξιδέψει, ή ότι για λόγους ασθενείας ή άλλου τυχαίου συμβάντος αδυνατεί να επιβιβασθεί, δικαιούται επιστροφής του μισού αντιτίμου του εισιτηρίου.
7. κατά την επιβίβαση ο επιβάτης οφείλει να επιδεικνύει το εισιτήριο και να καταλαμβάνει την θέση ή καμπίνα που αναγράφετε σε αυτό. Εάν δεν του δοθεί η αναγραφόμενη θέση, ο επιβάτης μπορεί να ακυρώσει το εισιτήριό του και να ζητήσει αποζημίωση, εκτός εάν ο πλοιοκτήτης του διαθέσει άλλη ανάλογη θέση ή καμπίνα. Σε περίπτωση που τοποθετείται σε θέση κατώτερη από εκείνη που αναγράφετε στο εισιτήριο του, δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά της τιμής.
8. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αν ο επιβάτης δεν έχει την εξυπηρέτηση που οφείλει να του παρέχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τους όρους μεταφοράς, μπορεί να διατυπώνει το παράπονό του στον πλοίαρχο ή τον ύπαρχο του πλοίου και μετά το τέλος του ταξιδιού μπορεί να απευθυθεί στις Λιμενικές αρχές.
9. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία δικαιούνται πλήρη αποζημίωση, στην περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, όπως αυτό ορίζετε από το νόμο.
10. Εάν το αυτοκίνητο του επιβάτη υποστεί βλάβη ή ζημία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, τότε ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s