ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ

ΝΑΥΑΓΙΟ ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ORIA ΜΕ 4.233 ΙΤΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ REGGINA (ΦΡΟΥΡΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ)


ΝΑΥΑΓΙΟ ORIA

ΝΑΥΑΓΙΟ ORIA

Μια εκπαιδευτικη καταδυση ρουτινας,απο δυτες μιας ομαδας υποβρυχιων ιστορικων ερευνων,στα -35 μετρα κατω απο την επιφανεια της θαλασσας στα ορια του Σαρωνικου κολπου,ηταν η αρχη για την ανακαλυψη των υπολειμματων της μεγαλυτερης ναυτικης τραγωδιας του Αιγαιου και ισως μια απο τις μεγαλυτερες του 2ου Παγκοσμιου πολεμου.
Το όρια την περίοδο του πολέμου
Χρειαστηκαν πολλες ερευνες σε αρχεια και πολλες καταδυσεις,απο τους δυτες ωστε να ερθουν στο φως τα πραγματικα στοιχεια της βυθισης του «ΟΡΙΑ»,και αυτο γιατι ενω σε ολα τα αρχεια υπαρχουν στοιχεια για αντιστοιχες απωλειες της συγκεκριμενης περιοδου,για την βυθιση του «ΟΡΙΑ» δεν αναφερεται τιποτα!

Το Νορβηγικων συμφεροντων ατμοπλοιο «ΟΡΙΑ» 2127 τοννων, ναυπηγηθηκε το 1920 απο την Osbourne,Graham & CO Ltd και ταξιδεψε για τα συμφεροντα της Fearnley & Eger του Οσλο με αριθμο ναυπηγειου 222.

ITΑΛΙΚΟ ΦΟΡΤΗΟ ORIA

ITΑΛΙΚΟ ΦΟΡΤΗΟ ORIA

Το πλοίο χρησιμοποιηθηκε κατα τις επιχειρησεις των Γερμανων για την καταληψη της Νορβηγιας,μεταφεροντας στρατευματα.Τον Ιουνιο του 1941,ευρισκομενο στην Καζαμπλανκα,μετονομαζεται σε “Saint Julienne”
απο την Γαλλικη κυβερνηση του Vichy και παραμενει σε αυτο το καθεστως εως την 25η Νοεμβριου 1942 οποτε επανερχεται σε Γερμανικο ελεγχο παιρνει ξανα την αρχικη του ονομασια «ΟΡΙΑ» και φευγει απο την Μασσαλια με προορισμο την Ιταλια.
Πέρασμα πάνω από τα απομεινάρια του πλοίου
Η κρισιμη περιοδος των γεγονοτων του Σεπτεμβριου 1943 με την Ιταλικη παραδοση και τα αντιποινα των Γερμανων ειναι λιγο πολυ γνωστη σε ολους,ετσι και το «ΟΡΙΑ» «συμμετεχοντας» στις εκκαθαριστικες επιχειρησεις εναντιον των Ιταλων,βρισκεται στις 7 Φεβρουαριου 1944 στην Ροδο,εχοντας στα αμπαρια του 4,233! Ιταλους αιχμαλωτους απο την φρουρα της Λερου και της Ροδου.

Στο «ΟΡΙΑ» επισης επιβαινουν 30 Γερμανοι στρατιωτες ως φρουρα και 60 το χρησιμοποιουν για μεταφορικο μεσο,επισης επανω στο πλοιο ειναι 5 ατομα πληρωμα ,ενας Ελληνας μηχανικος και ο Νορβηγος καπετανιος Bjarne Rasmussen.

Στις 12 Φεβρουαριου 1944 και περι ωρα 18.30 το «ΟΡΙΑ» πλεει κοντα στο Σουνιο,οπου πνεουν ανεμοι δυτικοι εντασεως 10 μποφωρ. Ανατρεχοντας στα Γερμανικα ημερολογια των συνοδων πλοιων αναφερεται οτι παρ’ολες τις ελειψεις στους ναυτικους χαρτες της εποχης ειχε επισημανθει στον πλοιαρχο του «ΟΡΙΑ» η πορεια που επρεπε να ακολουθησει μεσα στην νυχτα και την θαλασσοταραχη γαι να αποφυγει υφαλους και βραχονησιδες της περιοχης, παρολα αυτα στις 18.45 μια κοκκινη φωτοβολιδα και η φωνη στον ασυρματο «προσαραξαμε»,σημανε την αρχη μιας απιστευτης τραγωδιας.

Το «ΟΡΙΑ» χτυπημενο με την δεξια πλευρα στα βραχια πλημμυριζει και αναποδογυριζει σε ελαχιστα λεπτα με την πλωρη του να εξεχει εξω απο το νερο.
4.184 Ιταλοι,και 15 Γερμανοι πνιγονται,49 Ιταλοι βγαινουν στα βραχια τραυματισμενοι,μαζι με τον Ελληνα μηχανικο τον καπετανιο τα 5 ατομα του πληρωματος καθως και τους υπολοιπους Γερμανους.

Για πολλες ημερες μετα ανασυρονται πτωματα τα οποια μεταφερονται και θαβονται στα Λεγραινα στην παραλια του Χαρακα.Απο τις ερευνες μας κατορθωσαμε να μαθουμε οτι οι νεκροι μεταφερθηκαν στην πατριδα τους οπως εγινε με τους περισσοτερους Ιταλους νεκρους στρατιωτες μετα τον πολεμο.
Ετσι το ναυαγιο αυτο εμεινε ξεχασμενο στο χρονο,εως οτου η τυχη εφερε την ανακαλυψη του απο τους δυτες, και τα μυστικα του ξανα στην επιφανεια.

Ο επιλογος της τραγωδιας γραφεται με την κοπη του ναυαγιου αμεσως μετα τον πολεμο προφανως για να χρησιμοποιηθουν τα υλικα του σε αλλες χρησεις.
Το «ΟΡΙΑ» ειναι σημερα μια αμορφη μαζα απο συντριμμια,σιδερα,βαρελια,προσωπικα ειδη και ανθρωπινα μελη των τραγικων ναυαγων,αποτελεσμα της ανατροπης του πλοιου μετα την προσκρουση, συνθετοντας μια εικονα βουβης τραγωδιας.Παρ’ολο οτι οι συγκεκριμενοι δυτες ηταν εξαιρετικα εμπειροι σε τετοιου ειδους ναυαγια απο προηγουμενες αποστολες της ομαδας τους,η ανακαλυψη τοσων υπολειμματων ανθρωπινης παρουσιας στον βυθο τους δημιουργησε μια εντονα συγκινησιακη φορτιση και μια μεγαλη επιθυμια να βρεθει η ταυτοτητα του πλοιου κατι που εγινε μετα απο ενα ολοκληρο χρονο ερευνων στα Γερμανικα,Ιταλικα και Νορβηγικα ιστορικα αρχεια.
Ειναι γεγονος οτι αμεσως μετα την τραγωδια διαταχθηκε ΕΔΕ απο την Γερμανικη διοικηση Αιγαιου,η οποια πιστευουμε εγινε περισσοτερο για λογους τακτικης παρα για λογους ουσιας και ενταχθηκε στη γενικοτερη γραμμη συγκαλυψης του γεγονοτος,κατι που ειχε γινει εφικτο εως την ημερα που το ναυαγιο ανακαλυφθηκε ξανα.
Ο βυθος ειναι γεματος απο προσωπικα ειδη των Ιταλων στρατιωτων,οπως καραβανες,παγουρια,ζωνες,αρβυλα και με τραγικοτερο αποκορυφωμα τα χαραγμενα μηνυματα πανω στις καραβανες προς τις οικογενειες τους,με τα ονοματα τους βουβοι μαρτυρες της τραγωδιας.
Ο βυθος στην περιοχη ειναι σπαρμενος με βληματα των 37 χιλιοστων του Γερμανικου ναυτικου,πυρομαχικα για το ημιαυτοματο αντιεροπορικο C/30 ενα απο τα ισχυροτερα οπλα του πολεμου αυτου που ηταν τοποθετημενο πανω στο «ΟΡΙΑ».
Επισης στο βυθο υπαρχουν σωροι απο καλυκες των 88 χιλιοστων,του γνωστου τρομερου οπλου ολων των χρησεων,το οποιο επισης εφερε στην πλωρη του το «ΟΡΙΑ» για την προστασια του.Τα βληματα που βρεθηκαν ηταν χρησιμοποιημενα και πιθανοτατα ειχαν χρησιμοποιηθει το προηγουμενο βραδυ καθως η νηοπομπη ειχε δεχθει επιθεση απο Αγγλικα πλοια ανοικτα της Κω.Οι καλυκες ως γνωστον εχρησιμοποιουντο ξανα μετα απο αναγομωση γι’αυτο και εφυλασσοντο μετα απο καθε βολη.
Καθως το «ΟΡΙΑ» ειναι ο υγρος ταφος τοσων ανθρωπων,εγιναν προσπαθειες απο την πλευρα της ομαδας των δυτων,και σε συνενοηση με την Ιταλικη πρεσβεια ετσι ωστε τα προσωπικα ειδη των Ιταλων που φερουν ονοματα να ανελκυστουν και να παραδοθουν στις οικογενειες τους,χωρις ωστοσο μεχρι σημερα αποτελεσμα.

ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΣΤΟ ORIA

ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΣΤΟ ORIA

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΣΤΑ ΣΤΟ ORIA

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΣΤΑ ΣΤΟ ORIA

ΕΞΕΡΕΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ORIA

ΕΞΕΡΕΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ORIA

ΝΕΚΡΟΚΕΦΑΛΗ ΙΤΑΛΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΤΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ REGGINA ΣΤΟΝ ΥΓΡΟ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ORIA

ΝΕΚΡΟΚΕΦΑΛΗ ΙΤΑΛΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΤΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ REGGINA ΣΤΟΝ ΥΓΡΟ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ORIA

ΣΥΝΤΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ORIA ΣΤΟ ΒΥΘΟ

ΣΥΝΤΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ORIA ΣΤΟ ΒΥΘΟ

oria9oria4


About these ads

3 σχόλια

  1. ORIA

    Me lene Oria, einai poli siginitiko pou ena toso spanio onoma san to diko mou exei toulaxiston mia istoria….san kai afti!!!!

    Δεκεμβρίου 16, 2010 στις 10:06 ΜΜ

  2. vaggelis politis

    Διαβασα το παραπανω κειμενο-αφιερομα και πραγματικα ανατριχιασα.Αλλη μια βρωμοδουλεια των ναζι της τοτε εποχης.

    Υπαρχει καποιο μνημειο στην περιοχη που εγινε ολο αυτο το κακο,και αν οχι ποτε περιμενουν να κανουν κατι??

    Απριλίου 11, 2010 στις 11:31 ΠΜ

    • Φίλε Βαγγέλη,
      Όχι δεν υπάρχει κάποιο μνημείο ούτε καν ένδειξη του γεγονότος δεν υπήρχε μέχρι πρόσφατα. Το ναυάγιο ανακαλύφθηκε απο Έλληνες δύτες και ταυτήστηκε ιστορικά με δική τους πρωτοβουλία. Έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς την Ιταλική πρεσβεία στην Αθήνα αλλά και στην Ελληνική κυβέρνηση η οποία έδειξε στην αρχή ότι ενδειαφέρετε, μιας και στο χώρο του ναυαγίου υπάρχουν σωρεία λυψάνων των ιταλών στρατιωτών και προσωπικά τους αντικείμενα, αλλά τόσο καιρό μετά κανείς δεν επανείλθε στο θέμα, ούτε καν απαντούν. Σε τρεία χρόνια απο τώρα γιορτάζονται τα 70 χρόνια απο τις επιχειρήσεις στα δωδεκάνησα (1943). Αυτή τη στιγμή με συμμετοχή Ελλήνων και Γερμανών Ιστορικών ερευνητών και δυτών αναζητούνται οι τύχες νηοπομπών και πλοίων με τεράστια ιστορική σημασία. Εκεί να δείς… Περίμενε λίγο..

      Απριλίου 29, 2010 στις 3:59 ΜΜ

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 33 other followers